Toni Bauzá, gerent de l’Associació Tardor, i Bruno Amengual, repartidor de Mercadona

Mercadona amplia a tres els supermercats que diàriament donaran aliments al menjador social Tardor de Palma

27 de maig de 2020
  • La companyia reforça la seva col·laboració amb el menjador social Tardor de Palma, gestionat per l’Associació Tardor, amb el lliurament diari de productes de primera necessitat.
  • Mercadona intensifica les donacions durant la situació excepcional ocasionada per la COVID-19 i dona resposta a les necessitats derivades d’aquesta situació de complexitat extraordinària que estem vivint.
  • Del començament d’any ençà, l’empresa ha donat 52.000 quilos de productes de primera necessitat a diferents entitats i organitzacions socials de les illes Balears amb què col·labora habitualment.
  • El 2019 la companyia va donar un total de 125 tones d'aliments de primera necessitat només a les illes Balears.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país, ocasionada per la COVID-19. En aquest sentit, ha ampliat a tres el nombre de botigues responsables de donar aliments al menjador social Tardor de Palma. A partir d'avui, dimecres, les botigues ubicades al carrer de Manacor i al carrer de l’Arxiduc Lluís Salvador se sumen al supermercat del carrer d’Aragó en el lliurament diari de productes de primera necessitat, com ara fruites i verdures, lactis, carn, peix, embotits, pa o pastes, amb l'objectiu que el menjador pugui preparar els àpats per a les persones i les famílies beneficiàries d'aquest servei que ofereix el menjador social amb què la companyia col·labora des del 2019.

El menjador social, que gestiona l'Associació Tardor a Palma, fa gairebé quatre anys que està obert. La incorporació de dues botigues més al repartiment d'aliments contribuirà a donar un servei millor a les més de 5.750 persones inscrites al centre. Entre 1.300 i 2.000 d’aquestes persones hi acudeixen cada dia per rebre els serveis repartits entre esmorzar, mig matí, dinar, berenar i sopar.

Amb aquesta ampliació, els treballadors de la botiga ubicada al carrer de l’Arxiduc Lluís Salvador són els encarregats de portar al menjador els productes procedents dels tres supermercats amb les furgonetes de la companyia, i de lliurar-los als voluntaris del centre amb la garantia de màxima qualitat i frescor perquè preparin els menús.

La responsable de Relacions Externes de Mercadona a les illes Balears, Bárbara Ordás, assegura: “La situació d'excepcionalitat que estem vivint requereix per part nostra agilitat en les decisions per donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables. Estem molt satisfets de reforçar la col·laboració amb aquest menjador social i ens sentim orgullosos de poder aportar aliments per ajudar a completar la dieta de les persones i famílies que acudeixen a aquest centre."

Per la seva banda, el gerent de l’Associació Tardor, Toni Bauzá, ha manifestat el seu agraïment a Mercadona per reforçar aquest tipus de col·laboracions: "Amb l'ampliació a tres supermercats de la donació diària de productes de primera necessitat ens ajuden, encara més en aquests moments difícils, a augmentar els nostres recursos diaris per poder ajudar les persones i famílies més vulnerables."

Del començament d’any ençà, Mercadona ha donat 52.000 quilos de productes de primera necessitat a les diferents entitats amb què col·labora a les illes Balears i ha reforçat el seu procés de donacions amb les entitats socials balears amb què col·labora habitualment, com ara el Banc d'Aliments de Mallorca, els bancs d'aliments municipals de Maó i Ciutadella de Menorca, Càritas Diocesana d'Eivissa i Formentera, el menjador social Sor Isabel Bonnín d'Inca, gestionat per Càritas Diocesana de Mallorca, el menjador social de Ca l’Ardiaca, gestionat per l'Associació Altruista Es Refugi de Palma, el menjador social Tardor, gestionat per l'Associació Tardor de Palma, i els menjadors socials d'Eivissa, Santa Eulària des Riu i Sant Antoni de Portmany, gestionats per Càritas Diocesana d'Eivissa i Formentera a Eivissa.

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Dins el compromís de compartir amb la societat part de tot el que en rep, Mercadona desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social esmentat anteriorment, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquesta política, Mercadona col·labora amb més de 260 menjadors socials i més de 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, als quals dona aliments diàriament, i participa en les campanyes de recollida d'aliments que aquestes entitats organitzen.

De fet, del començament d'any ençà la companyia ha donat a totes aquestes entitats i organitzacions un total de 5.212 tones d'aliments -5.002 a Espanya i 210 a Portugal. Aquestes quantitats s’han anat incrementant des que el 26 de març, després del parèntesi produït a conseqüència de l'impacte que la COVID-19 va tenir en els processos de la companyia, Mercadona prengués la decisió de reactivar els processos de donació de productes de primera necessitat als menjadors socials i bancs d'aliments amb què col·labora habitualment.

Mercadona també col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Mediambiental propi, que està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus. Part d'aquest sistema està basat en els principis de l'Economia Circular i busca la conversió de residus en nous recursos conjuntament amb els proveïdors Totaler. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

D’ençà del 2009, Mercadona és membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, des de l'any 2011 és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Toni Bauzá, gerent de l’Associació Tardor, i Bruno Amengual, repartidor de MercadonaToni Bauzá, gerent de l’Associació Tardor, i Bruno Amengual, repartidor de Mercadona.

Logo EActiVat