Enquesta d'Hàbits de Consum 2021

La Taula de Participació d'Associacions de Consumidors presenta els resultats de l'Enquesta sobre Hàbits de Compra i Consum 2021

01 de desembre de 2021
  • Els resultats de l'enquesta es basen en l'opinió de 3.500 famílies de tot Espanya durant el primer semestre del 2021.
  • Els resultats conclouen que el consumidor espanyol vol ser sostenible, però no a costa del pressupost, i que la qualitat és un dels factors més importants a l'hora de triar producte i establiment.
  • Mercadona forma part de la Taula de Participació d'Associacions de Consumidors (MPAC), juntament amb les confederacions i federacions d'associacions i usuaris CECU, FUCI, UNAE i CAUCE.

La Taula de Participació d'Associacions de Consumidors (MPAC) ha presentat els resultats de l’Enquesta sobre Hàbits de Compra i Consum 2021, en què han participat 3.500 famílies de tot Espanya. El sondeig, que es va fer durant el primer semestre del 2021, el va dur a terme la MPAC, el grup de treball format per les confederacions i federacions d'associacions de consumidors i usuaris CECU, FUCI, UNAE i CAUCE, juntament amb Mercadona.

Vídeo en castellà

Un dels objectius principals d'enguany era esbrinar el grau de coneixement, compromís i implicació dels consumidors espanyols sobre sostenibilitat. Els resultats revelen que el consumidor està a favor de la sostenibilitat, però no a qualsevol preu. El 93 % dels enquestats reconeix que els hàbits de compra i consum de la població tenen un impacte ambiental.

La consciència ambiental és cada vegada més gran i la societat es mostra favorable al reciclatge i a la separació de residus. Els resultats conclouen també que hi ha un augment real de la preocupació i l’actitud combativa contra el malbaratament alimentari.

Document en castellà

Encuesta Hábitos de Consumo 2021

Descargar

 

Resultats principals

Els resultats principals de la 6a Enquesta sobre Hàbits de Consum són els següents:

  • Es recorre més als aliments funcionals per complementar la dieta.
  • Hi ha un augment del nombre d'enquestats que asseguren que no cerquen informació en l'etiquetatge i assenyalen que cal millorar-lo.
  • El consumidor coneix la diferència entre la data de caducitat i la data de consum preferent, però el 59 % dels enquestats confessa que consumeix productes un cop superada la data de caducitat.
  • Hi ha un augment de la confiança en el comerç online, tot i que encara no està consolidada.
  • Sis de cada deu enquestats no se sent vulnerable per exercir els seus drets com a consumidor en condicions d'igualtat.
  • El consumidor atorga una gran importància a la qualitat abans de la proximitat i del preu.

Sobre la MPAC

La Taula de Participació (MPAC) és un fòrum de debat i grup de treball format per les confederacions i federacions d'associacions de consumidors i usuaris CECU, FUCI, UNAE i CAUCE, juntament amb Mercadona. Fundada el 2014, la MPAC es reuneix periòdicament per debatre temes d'actualitat, noves tendències i hàbits de consum, i amb l'objectiu de proposar solucions conjuntes en l'àmbit del consum i d'establir llaços d'unió entre l'Administració, els consumidors i l'àmbit empresarial.