- Els resultats de l'enquesta es basen en l'opinió de 3.500 famílies de tot Espanya durant el primer semestre del 2021.
- Els resultats conclouen que el consumidor espanyol vol ser sostenible, però no a costa del pressupost, i que la qualitat és un dels factors més importants a l'hora de triar producte i establiment.
- Mercadona forma part de la Taula de Participació d'Associacions de Consumidors (MPAC), juntament amb les confederacions i federacions d'associacions i usuaris CECU, FUCI, UNAE i CAUCE.
La Taula de Participació d'Associacions de Consumidors (MPAC) ha presentat els resultats de l’Enquesta sobre Hàbits de Compra i Consum 2021, en què han participat 3.500 famílies de tot Espanya. El sondeig, que es va fer durant el primer semestre del 2021, el va dur a terme la MPAC, el grup de treball format per les confederacions i federacions d'associacions de consumidors i usuaris CECU, FUCI, UNAE i CAUCE, juntament amb Mercadona.
Vídeo en castellà
Un dels objectius principals d'enguany era esbrinar el grau de coneixement, compromís i implicació dels consumidors espanyols sobre sostenibilitat. Els resultats revelen que el consumidor està a favor de la sostenibilitat, però no a qualsevol preu. El 93 % dels enquestats reconeix que els hàbits de compra i consum de la població tenen un impacte ambiental.
La consciència ambiental és cada vegada més gran i la societat es mostra favorable al reciclatge i a la separació de residus. Els resultats conclouen també que hi ha un augment real de la preocupació i l’actitud combativa contra el malbaratament alimentari.
Document en castellà
Encuesta Hábitos de Consumo 2021
Resultats principals
Els resultats principals de la 6a Enquesta sobre Hàbits de Consum són els següents:
- Es recorre més als aliments funcionals per complementar la dieta.
- Hi ha un augment del nombre d'enquestats que asseguren que no cerquen informació en l'etiquetatge i assenyalen que cal millorar-lo.
- El consumidor coneix la diferència entre la data de caducitat i la data de consum preferent, però el 59 % dels enquestats confessa que consumeix productes un cop superada la data de caducitat.
- Hi ha un augment de la confiança en el comerç online, tot i que encara no està consolidada.
- Sis de cada deu enquestats no se sent vulnerable per exercir els seus drets com a consumidor en condicions d'igualtat.
- El consumidor atorga una gran importància a la qualitat abans de la proximitat i del preu.
Sobre la MPAC
La Taula de Participació (MPAC) és un fòrum de debat i grup de treball format per les confederacions i federacions d'associacions de consumidors i usuaris CECU, FUCI, UNAE i CAUCE, juntament amb Mercadona. Fundada el 2014, la MPAC es reuneix periòdicament per debatre temes d'actualitat, noves tendències i hàbits de consum, i amb l'objectiu de proposar solucions conjuntes en l'àmbit del consum i d'establir llaços d'unió entre l'Administració, els consumidors i l'àmbit empresarial.