Coneix la nostra Estratègia 6.25 per a la reducció dels residus plàstics.

Mercadona diu SÍ a continuar cuidant el Planeta amb la nova Estratègia 6.25 per a reduir els plàstics

04 de setembre de 2020
  • El passat 10 de març Mercadona va adquirir el ferm compromís de "DONAR EL SÍ A CUIDAR MÉS EL PLANETA". Hui, amb esta nova secció en la web i l'Estratègia posada en marxa per a la reducció del plàstic, avancem un pas més.
  • Mercadona és una empresa compromesa amb l'entorn, que assumix els desafiaments i preocupacions de la societat i, per això, cada dia dedica més esforços a continuar cuidant el planeta; per això reforça el seu compromís amb la inversió de 44 milions d'euros en 2019 en mesures de protecció ambiental.

Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi i aplica els principis de l'Economia Circular en diversos processos sota la premissa de fer més amb menys impacte. Este esforç es concreta en l'impuls d'una LOGÍSTICA SOSTENIBLE, l'EFICIÈNCIA ENERGÈTICA, la GESTIÓ RESPONSABLE DE RESIDUS, la PRODUCCIÓ SOSTENIBLE i la REDUCCIÓ DEL PLÀSTIC

Estes àrees de treball no són cap novetat per a Mercadona, ja que compta amb nombrosos exemples, com el Pool d'envasos reutilitzables de Logifruit, que fa 25 anys que està en marxa. O el seu model de gestió de residus, gràcies al qual Mercadona dona una segona vida a 220.000 t de cartó i plàstic a l'any (el 100 % dels embalatges que utilitza l'empresa i posteriorment recicla). O l'eliminació de la bossa de plàstic d'un sol ús en la línia de caixes que Mercadona va implantar en 2019, amb la qual cosa queda a disposició de "Els Caps" una bossa de paper reciclable, una bossa de plàstic elaborada amb plàstic reciclat i la cistella de ràfia reutilitzable i feta amb material reciclat que es va implantar fa anys en tota la cadena.

L'ús eficient dels recursos naturals és responsabilitat de tots i per això és fonamental donar una nova vida als residus i evitar que es convertisquen en un desaprofitament de matèries primeres molt valuoses. En este sentit, Mercadona està multiplicant els esforços en la reducció de plàstics i la gestió de residus a través de la implantació de l'Estratègia 6.25.

L'Estratègia 6.25 per a la reducció del plàstic: una Mercadona més verda

L'Estratègia 6.25 té un triple objectiu fins a 2025 que Mercadona durà a terme a través del desenvolupament de 6 accions:

6 acciones para reducir el plásticoAl llarg de 2020 Mercadona eliminarà la bossa de plàstic d'un sol ús en totes les seccions, així com els envasos d'un sol ús de plàstic. Fins a 2025, la companyia es compromet a disminuir en un 25 % l'ús de plàstic dels seus envasos i a eliminar el que no afija valor, per a substituir-lo per altres materials i incorporar plàstic reciclat. A més, Mercadona es compromet al fet que en 2025 tots els seus envasos de plàstic siguen reciclables.

La quinta acció de l'Estratègia 6.25 compromet Mercadona a reciclar el 100 % dels residus plàstics de les botigues físiques, servici a domicili i online.

I finalment, Mercadona ajudarà "Els Caps" a reciclar aportant-los informació útil sobre reciclatge tant a la botiga com en els envasos, a través de pictogrames indicatius.

Per a dur a terme esta Estratègia, l'empresa ha tingut en compte formar els 90.000 empleats. A més, ha transmés els objectius de l'Estratègia als seus proveïdors, els quals ja treballen en el compliment d'estos juntament amb els departaments de Compres i Prescripció.

Mercadona també vol posar les coses fàcils a "Els Caps" i per això ha pres diverses mesures, com la implantació de la Botiga 6.25.

La Botiga 6.25, situada a València, és l'escenificació de l'Estratègia 6.25 en el punt de venda i ajudarà a Mercadona a transmetre a "El Cap" (client) i als Treballadors les accions que s'estan duent a terme, a més d'escoltar les seues valoracions sobre el terreny. Durant el mes d'octubre de 2020 s'obrirà una botiga pilot d'estes característiques en cada província espanyola i una a Portugal. A partir d'ací es faran les correccions necessàries i s'implantarà este model en tota la cadena.

D'altra banda, Mercadona ha creat esta nova secció web en què "El Cap" trobarà contingut sobre reciclatge, qüestions mediambientals i els fets sostenibles de Mercadona. Estrategia 6.25