Grans innovacions del sector reconegudes per l'Institut Cerdà

Un sistema d'obertura fàcil en el café soluble i una aplicació d'anàlisi de costos són les iniciatives de Mercadona reconegudes entre les Grans Innovacions del Consum en 2022

09 de febrer de 2023
  • L'aplicació interna de la companyia, anomenada DPP, és capaç d'analitzar els costos de cada producte amb l'objectiu d'optimitzar-los, i ho fa compatible amb les millores de qualitat i servici.
  • El nou sistema d'obertura fàcil, incorporat en l'opercle de la gamma de café soluble Hacendado, agilitza i simplifica el procés d'obertura.
  • L'Observatori d'Innovació en Gran Consum de l'Institut Cerdà reconeix bones pràctiques innovadores en el sector.

L'Institut Cerdà ha donat a conéixer este matí, durant la celebració de la sisena edició de l'Observatori d'Innovació en Gran Consum a Espanya, que ha tingut lloc al Ministeri de Ciència i Innovació, les innovacions del sector de l'any 2022.

Entre aquestes innovacions ha destacat l'aplicació interna de Mercadona com a innovació en processos, anomenada DPP, capaç de determinar els costos i la rendibilitat de cada producte, a nivell unitari, en totes les etapes de la seua cadena de muntatge i facilitar la presa de decisions de costos encertades.

L'objectiu d'esta aplicació, desenvolupada internament per la companyia després d'invertir més de 5 milions d'euros, és optimitzar els seus processos per a adaptar-se de manera àgil i flexible a la incertesa del context actual caracteritzat per l'encariment del preu de l'energia, del transport i de les matèries primeres (entre altres); de manera que fa compatible l'estalvi de costos amb les millores de qualitat en cada producte. Gràcies a l'ús d'esta eina, fins hui, la companyia ha aconseguit estalviar més de 150 milions d'euros.  

A més, també ha sigut reconegut com a innovació en producte el sistema d'obertura fàcil que la companyia, en col·laboració amb el Proveïdor Totaler Prosol, ha incorporat en l'opercle de la seua gamma de café soluble Hacendado (Classic, Descafeïnat i Espresso Creme).

Gràcies a este nou envàs, el consumidor pot obrir fàcilment el producte prement sobre la mateixa tapa, i així evita utilitzar utensilis addicionals com les culleretes. Esta nova forma, que agilitza i simplifica el procés d'obertura, permet mantindre el sabor i l'aroma del café en condicions òptimes.

Model de coinnovació de Mercadona

Per a Mercadona, la satisfacció de "El Cap" (com internament denominen el client) és la clau fonamental de la seua activitat i el situa sempre en el centre de les seues decisions. Per això, hi ha una cultura corporativa basada en l'excel·lència del servici i en la millora contínua de la qualitat que impulsa la innovació de manera transversal a tota la companyia.

A més, disposa d'un Model de Coinnovació pioner, en el qual treballa des de 2011, a través de l'Estratègia Davantal. D'esta manera, compartix amb els clients experiències i costums de consum d'alimentació i begudes, neteja de la llar, higiene personal i cura de mascotes, les trasllada després als proveïdors per a impulsar així una col·laboració directa per a millorar la qualitat i elaborar nous productes.

L'empresa disposa d'una xarxa de més de 22 centres de coinnovació a Espanya i Portugal. En estes les instal·lacions, destinades a la innovació, s'impulsa la millora contínua en els processos i productes, i s'estudien les necessitats i desitjos dels clients per a oferir-los, d'una manera àgil, les millors solucions en un context cada vegada més canviant.

Equip de la Divisió Costos del Procés de MercadonaEquip de la Divisió Costos del Procés de Mercadona, responsable de desenvolupar, en col·laboració amb més de 50 persones d'altres departaments, la nova aplicació.

Café soluble MercadonaCafé soluble Hacendado amb el nou sistema d'obertura fàcil disponible en Mercadona.