Reconeixement Observatori d'Innovació en Gran Consum de l'Institut Cerdà 2023

Reconeixement a l'innovador sistema de tall del film transparent de Mercadona

15 de febrer de 2024
  • Fabricat per Plasfesa Products, incorpora un sistema amb guillotina que facilita el tall amb precisió, de manera que evita que el film s'apegue o es talle de formes no desitjades, la qual cosa contribuïx també a reduir el desaprofitament de plàstic.
  • El film transparent Bosque Verde, més adherent i resistent, també destaca perquè és apte per a calfar els aliments en microones.
  • L'Observatori d'Innovació en Gran Consum de l'Institut Cerdà presenta els reptes i avançaments més destacats en el sector.

L'Observatori d'Innovació en Gran Consum de l'Institut Cerdà, format per un grup d'experts independents, ha presentat este matí les principals innovacions del sector en 2023, entre les quals ha destacat el nou sistema de tall del film transparent de Mercadona. Com que incorpora un sistema amb guillotina, facilita el tall amb precisió i evita que el film s'apegue i es talle de formes no desitjades, la qual cosa contribuïx també a reduir el desaprofitament de plàstic.

Mercadona ha desenvolupat esta innovació després de detectar la necessitat en els seus "Caps" (com internament denomina els clients) i de la mà del proveïdor especialista Plasfesa Products, que el fabrica en les seues instal·lacions d'Oliva (Valencia). Segons es destaca en la sèptima edició d'este Observatori, "Mercadona ha traslladat així al gran consum un mètode de tall més ràpid i precís que abans estava reservat per al segment professional".

A més del sistema de tall, també es destaquen altres millores aplicades per la companyia al film transparent Bosque Verde, que es presenta en format de 80 metres per a facilitar el seu ús a casa. Es tracta de la major adherència i resistència del film, i el fet que siga apte tant per a conservar els aliments (en el refrigerador i en el congelador) com per a calfar-los en el microones.

Primer film transparent amb guillotina lliscant en l'envàs Nou sistema de tall amb guillotina del film transparent de Mercadona.

Model de coinnovació de Mercadona

Per a Mercadona, la satisfacció de "El Cap" (client) és la clau fonamental de la seua activitat i el situa sempre en el centre de les seues decisions. Per això, hi ha una cultura corporativa basada en l'excel·lència del servici i en la millora contínua de la qualitat que impulsa la innovació de manera transversal a tota la companyia.

A més, disposa d'un Model de Coinnovació pioner en el qual treballa des de 2011 a través de la denominada Estratègia Davantal. D'esta manera, compartix amb els clients experiències i costums de consum d'alimentació i begudes, neteja de la llar, higiene personal i cura de mascotes, que trasllada després als proveïdors especialistes per a impulsar així una col·laboració directa per a desenvolupar un assortiment eficaç.

L'empresa disposa d'una xarxa de 24 centres de coinnovació a Espanya i Portugal, "laboratoris" de desenvolupament de productes on els especialistes de Mercadona s'encarreguen de captar les necessitats dels clients i contrastar la qualitat de l'assortiment de la companyia.

Centres de coinnovació de Mercadona a Espanya i PortugalCentres de coinnovació de Mercadona.