Treballadors al Rusc de Madrid de Mercadona

Mercadona i els sindicats firmen un nou Pla d'Igualtat que reforça la transparència en la seua política retributiva

14 de desembre de 2021
  • El nou Pla d'Igualtat entrarà en vigor l'1 de gener de 2022 i tindrà una vigència de dos anys, fins a 2023, coincidint amb la nova renovació del Conveni Col·lectiu.
  • El nou Pla d'Igualtat actualitza el vigent des de 2019, i d'esta manera s'adapta al recent desenvolupament normatiu en matèria d'igualtat, amb la qual cosa es reforça el compromís de la companyia per l'equitat retributiva.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha firmat amb els representants de la Unió General de Treballadors (UGT) i de Comissions Obreres (CCOO) el nou Pla d'Igualtat, que entrarà en vigor l'1 de gener de 2022 i que tindrà una vigència de dos anys, fins a 2023, coincidint amb la nova renovació del Conveni Col·lectiu.

Este nou pla, que reforça el compromís de la companyia per la transparència en la seua política retributiva, actualitza el que hi ha vigent des de 2019, i s'adapta així al recent desenvolupament normatiu en matèria d'igualtat, que posa l'èmfasi en el registre dels plans d'igualtat i en el Principi d'Igualtat Retributiva.

Mercadona, que disposa d'un Pla d'Igualtat ratificat pels representants sindicals des de fa més de 12 anys, consolida amb esta actualització el seu compromís per unes relacions laborals basades en la igualtat i reforça fets aconseguits amb l'anterior pla, com el fet que l'any 2020 el 45 % dels llocs directius i el 62 % dels del Consell d'Administració foren dones, o bé el fet que l'equitat retributiva siga un valor irrenunciable en el Model de la companyia, que aplica des de 1997 i de manera transversal: el principi de "la mateixa responsabilitat, el mateix sou". 

Rosa Enríquez, membre de la Comissió de Seguiment del Pla d'Igualtat per UGT: "des d'UGT valorem molt positivament l'acord aconseguit en Mercadona per a l'actualització i adaptació del Pla d'Igualtat. Es consolida el treball fet durant estos últims anys per esta comissió, i d'esta manera es garantix una igualtat d'oportunitats per a totes les persones treballadores de l'empresa".

Silvia Yankowich, secretària general de la Secció Sindical de CCOO, considera que "la transparència és totalment rellevant en una aposta decidida per la igualtat, per la qual cosa en Mercadona ho hem abordat amb l'objectiu d'adaptar-nos als nous temps i utilitzant la perspectiva de gènere com l'òptica amb la qual avaluar tots i cada un dels factors que afecten les condicions laborals de la plantilla".

Per la seua part, Ruth García, directora de Relacions Laborals de Mercadona, ha mostrat satisfacció després de l'acord aconseguit i ha indicat que "podem sentir orgull de la companyia, del seu Model i de com este se centra en la millora contínua de les relacions laborals per a continuar afermant el seu compromís amb l'equitat, l'ocupació de qualitat i el respecte a la diversitat”.

Imagen de cabecera: Treballadors al Rusc de Madrid de Mercadona.