Mercadona obri hui el primer supermercat a Melilla

Mercadona obri el seu primer supermercat a la ciutat autònoma de Melilla

04 de desembre de 2018
  • La inversió de la companyia supera els 9 milions d'euros, atés que la construcció del supermercat ha suposat la rehabilitació de l'històric edifici de la Casa Montes, considerat bé d'interés cultural des de 1986.
  • L'establiment, que respon al Nou Model de Botiga Eficient de la companyia, ha suposat la creació de 105 llocs de treball estable i de qualitat.

Mercadona obri el seu primer supermercat a la Ciutat Autònoma de Melilla el 4 de desembre, concretament al carrer Carlos V. La inversió de la companyia en la seua primera botiga a Melilla superarà els 9 milions d'euros, atés que la construcció d'este nou supermercat ha suposat la rehabilitació de l'històric edifici de la Casa Montes, construït l'any 1926 i reconegut com a patrimoni arquitectònic i cultural de Melilla. Considerat bé d'interés cultural des de l'any 1986, va ser dissenyat per l'arquitecte Enrique Nieto i Nieto, el qual va dissenyar gran part dels edificis modernistes del centre de la ciutat.

El nou supermercat, que ha suposat la creació de 105 llocs de treball estables i de qualitat, respon al Nou Model de Botiga Eficient que Mercadona està implantant en la seua xarxa de centres. Este és el primer supermercat a Melilla dels dos que Mercadona té previst obrir a la ciutat autònoma, una vegada que ha sigut desestimada la seua ubicació als terrenys de Las Palmeras, per la qual cosa la companyia continua treballant per a fer realitat el seu segon supermercat.

El primer supermercat de la companyia a Melilla té una superfície de sala de vendes de 2.000 m2 i disposa de 170 places d'aparcament. Té un disseny totalment renovat respecte del model anterior de botiga amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions, i aposta per espais diàfans amplis que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Antic edifici de la Casa Montes, construït l'any 1926Antic edifici de la Casa Montes, construït l'any 1926

Novetats en totes les seccions

La nova botiga presenta novetats en totes les seccions i se'n beneficien tant “els Caps” (tal com la companyia anomena els seus clients) com els treballadors, els proveïdors i la societat. Té una nova entrada amb doble envidrat que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, un nou punt d'acabat per a la carn, una nova xarcuteria amb pernil a tallades, una góndola central en la perfumeria per a la cosmètica especialitzada i màquina de suc de taronja acabat d'esprémer, entre altres novetats.

Este Nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també pretén oferir un millor servici per a facilitar l'acte de compra dels clients per mitjà de l'ampliació dels corredors de fruita i verdura i dos nous models de carros, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, este nou supermercat inclou múltiples mesures per a millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats disfruten d'una comoditat més gran en els moments de descans, i també una zona de menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

En l'àmbit mediambiental, el nou model de botiga eficient de Mercadona ha pres mesures que permeten reduir fins a un 40 % el consum energètic respecte del model de botiga convencional, gràcies a la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, i ha optimitzat els materials i el grossor de les parets i els sostres amb nous congeladors horitzontals més eficients energèticament. A més, disposa d’un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia.

Igualment, este nou model de botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals pot compartir informació des de qualsevol secció de la botiga. Això facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, es troben, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes electròniques que substituïxen el paper per a fer gestions administratives.

Amb esta nova obertura, els clients de Mercadona a la ciutat autònoma de Melilla es beneficiaran de la seua coneguda política comercial SPB (sempre preus baixos) que la companyia utilitza de manera exclusiva i que consistix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de manera permanent. Gràcies a això, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabrique el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.