Cítrics d'origen nacional en la secció de Fruita i Verdura de Mercadona

Mercadona finalitza la campanya de taronja i mandarina origen Espanya comprant-ne més de 192.000 tones

12 de setembre de 2022
  • Fontestad Citrus, Frutinter, Martinavarro, Frutas Tono, Bollo International Fruits, Bagu, Dracma, Anecoop, SAT Canarisol, Agronostrum, Frutas Plasencia, Nufri, Hermanos Torres y Sucesores, Lasarte, AM Fresh Spain Citrus, Alcafruit, Vicente Giner, Agrios Selectos, V-Ros, Mogalla, Frutas Poveda, Tana, Frugarva, Mundosol i Perales y Ferrer, proveïdors de taronja, mandarina i llima, se sumen als més de 350 proveïdors de fruites i verdures amb els quals col·labora la companyia.
  • Durant la campanya de taronges i mandarines origen Espanya, que ha durat aproximadament des d'octubre de 2021 fins a l'inici de setembre de 2022, Mercadona ha comprat més de 140.000 t de taronges i 52.000 t de mandarines a proveïdors especialistes nacionals que mantenen relacions estables amb més de 2.500 agricultors de tota Espanya.
  • En la seua aposta per la fruita i verdura de proximitat, la companyia va comprar en la campanya 2021-2022 més de 209.000 tones de taronges, llimes, mandarines i altres cítrics produïts a la Comunitat Valenciana, Andalusia, Regió de Múrcia, Catalunya i Canàries.
  • Després de finalitzar esta campanya i durant el mes de setembre, podran adquirir-se taronges d'altres orígens fins a la nova campanya de cítrics origen Espanya, que comença les primeres setmanes d'octubre amb la incorporació de les mandarines varietat oronules, i les taronges, que arribaran a les botigues a l'inici de novembre.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, acaba hui la campanya 2021-2022 de taronges i mandarines d'origen Espanya amb un balanç de compres que supera les 192.000 tones. En total, Mercadona ha comprat en la campanya 2021-2022 més de 209.000 tones de cítrics espanyols, dels quals 140.000 t corresponen a taronges; destaquen també els volums de mandarines i llimes, que han arribat a les 52.000 t i 17.000 t, respectivament.

El compromís de Mercadona amb el sector primari és ferm i prioritza garantir relacions estables i transparents amb els més de 26 proveïdors nacionals, els quals, al seu torn, treballen amb més de 2.500 agricultors de tota Espanya. Esta política permet que, des de fa anys, més del 85 % del total de taronges que comercialitza Mercadona siguen d'origen nacional.

El pròxim octubre comença la nova campanya d'origen Espanya

Durant el mes de setembre, els Caps (clients) de Mercadona tindran la possibilitat d'adquirir taronges d'altres orígens, fins a les primeres setmanes d'octubre, quan torna a iniciar-se la campanya de cítrics origen Espanya i arribaran a botigues les llimes i les mandarines varietat oronules. Mercadona continuarà incorporant diverses varietats nacionals al llarg del mes d'octubre i durant les dues primeres setmanes de novembre incorporarà les taronges origen Espanya progressivament en tota la cadena.

Foment del consum de cítrics i fruites i verdures de temporada per a una cistella equilibrada

L'empresa fomenta el consum de cítrics i del suc de taronja acabat d'esprémer de Mercadona, disponible en la secció de Fruita i Verdura en els tres formats d'envàs habituals, de 250 mil·lilitres, 500 mil·lilitres i 1 litre, tots elaborats amb plàstic reciclat per a afavorir l'economia circular. Este servici, que va començar a implantar-se l'any 2016 en totes les botigues de la cadena, és un projecte que es va desenvolupar a través de la innovació conjunta entre Mercadona, el proveïdor especialista Zumex i els mateixos clients.

Els cítrics són rics en vitamines, minerals i antioxidants i el seu consum contribuïx a mantindre una dieta equilibrada. Les taronges, mandarines i llimes, entre altres cítrics, són grans aliats per a completar una cistella de la compra equilibrada.

Mercadona dona suport a les campanyes del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació sobre les fruites i verdures de temporada. Així mateix, Mercadona defensa les pràctiques comercials justes i des de fa anys està adherida al Codi de Bones Pràctiques Mercantils en la Contractació Alimentària. Este acord voluntari, que va suposar un pas més en la promoció de pràctiques comercials justes, s'emmarca en la Llei de mesures per a millorar el funcionament de la cadena alimentària i està impulsat pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA), en col·laboració amb diferents associacions de tota la cadena agroalimentària a Espanya.

Taronges d'origen Espanya de la campanya nacional 2021-2022 de MercadonaTaronges d'origen Espanya de la campanya nacional 2021-2022.

Cítrics d'origen nacional en la secció de Fruita i Verdura de MercadonaCítrics d'origen nacional en la secció de Fruita i Verdura de Mercadona.