Logotip Mercadona a l'exterior de botiga

Mercadona és la primera empresa del sector i la segona a escala nacional amb la millor reputació en el rànquing MERCO 2019

23 de maig de 2019
  • El president de Mercadona, Juan Roig, ocupa la primera posició en el Rànquing General de Líders 2019.
  • Més de 47.000 persones premien, per huité any consecutiu, la reputació de la companyia.
  • Ciutadans, consumidors, sindicats, ONG, influents i directius participen en l'avaluació.

Mercadona es consolida com la 1a empresa del sector de la distribució generalista a Espanya i la 2a empresa amb millor reputació a Espanya en el Rànquing General d'Empreses 2019 del Monitor Espanyol de Reputació Corporativa (MERCO).

D'altra banda, el president de la companyia, Juan Roig, se situa com el líder amb millor reputació a Espanya i recupera la 1a posició en el Rànquing General de Líders 2019 del mateix monitor, després que en l'edició anterior quedara en 2n lloc .

Els resultats dels dos estudis s'obtenen amb les valoracions de més de 47.000 participants de diferents àrees: directius d'empreses, catedràtics, analistes financers, associacions de consumidors, ciutadans, representants d'ONG, sindicats, periodistes i influents; entre altres.

La companyia, fidel al seu model de Qualitat Total, està molt orgullosa dels resultats, en tractar-se d'un reconeixement per part de la societat dels llocs on està present. El model de gestió de la companyia té com a objectiu aconseguir el creixement compartit a través de la satisfacció dels cinc components de l'empresa: "El Cap" (com internament anomenem el client), el Treballador, el Proveïdor, la Societat i el Capital.

Monitor Empresarial de Reputació Corporativa (MERCO)

MERCO és un dels principals monitors de reputació corporativa d'Espanya i d'Amèrica Llatina, i enguany publica la 19a edició. Es tracta d'un monitor de rigorosa metodologia que està verificat independentment per l'auditora KPMG. Esta organització no rep cap subvenció o patrocini ni públic ni privat, i l'única font de finançament que té és la comercialització d'informes.

Les principals àrees avaluades han sigut la qualitat de productes i servicis, la reputació interna i el clima laboral, els resultats economicofinancers, l'ètica, la responsabilitat social i mediambiental de les empreses; entre altres.