Responsables de Creu Roja i de Mercadona en un moment de la donació

Mercadona entrega més de 3 milions de quilos d'aliments i articles d'higiene personal a entitats socials de Catalunya durant l'any 2020

04 de gener de 2021
  • Reforça el seu compromís solidari i duplica les donacions respecte a l'any 2019 a conseqüència de la situació derivada de la COVID-19.
  • Col·labora diàriament amb 156 entitats socials i organitzacions benèfiques de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida, i participen els 250 supermercats de Mercadona a Catalunya.
  • Dona 21.600 litres de llet sencera Hacendado a Creu Roja.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha reforçat el seu compromís solidari amb Catalunya durant 2020 incrementant les donacions, a conseqüència de la situació excepcional ocasionada per la COVID-19, fins als més de 3 milions de quilos d'aliments i articles d'higiene personal, de manera que s'ha doblat la xifra de 2019, any en què va entregar 1.478.000 quilos.

Les donacions s'han realitzat a 156 entitats socials i organitzacions benèfiques de tot el territori, com els quatre bancs d'aliments de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida i les entitats col·laboradores, Creu Roja a Catalunya i el banc de productes no alimentaris La Nau, entre altres. Del total d'entitats, 98 corresponen a les comarques de Barcelona, 27 a Tarragona, 22 a Girona i 9 a les comarques de Lleida.

A més, cal afegir que durant 2020 Mercadona ha anat ampliant progressivament el nombre de supermercats que donen productes no aptes per a la venda, però sí que ho són per al consum i, des del mes de setembre passat, participen totes les botigues que la cadena té a Catalunya, 250 en total.

De les 3.036 tones donades, 1.752 s'han repartit entre les entitats socials de les comarques de Barcelona, 689 entre les tarragonines, i 356 i 239 s'han destinat a les comarques de Girona i de Lleida, respectivament.

Pel que fa als productes, la cadena ha entregat tant aliments secs com frescos, com ara llet, llegums, pasta, carn i peix fresc envasat, fruita i verdura, iogurts i postres làcties, pa de motle, cereals, i sucs i batuts refrigerats, entre altres; també articles d'higiene personal, entre els quals destaquen xampús, gels i desodorants, i també articles infantils: xuplons, mossegadors, biberons i tetines per a bebés.

Bernat Morales, director de Relacions Externes de Mercadona a Catalunya, ha agraït "la labor que duen a terme les entitats socials i organitzacions benèfiques de Catalunya" i ha posat de manifest que: "Mercadona respon així a la crida feta per les entitats i reforça les donacions amb l'objectiu d'ajudar a pal·liar, en la mesura que siga possible, les demandes dels col·lectius més necessitats en un any especialment complicat com ha sigut 2020. Això representa per a la companyia la satisfacció de dur a terme els nostres objectius de solidaritat i responsabilitat social".

En este sentit, la companyia també ha entregat hui 21.600 litres de llet sencera Hacendado a Creu Roja a Catalunya.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part del que rep d'esta. Amb este objectiu es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic per mitjà de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'este pla, Mercadona col·labora amb més de 240 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials i organitzacions benèfiques d'Espanya i Portugal als quals dona aliments diàriament.

Igualment, col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a aconseguir-ho, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic. En este sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per a aconseguir l'any 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'este material siguen reciclables i reciclar tot el residu de plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, és soci del Pacte Mundial de Nacions Unides per a la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Responsables de Creu Roja i de Mercadona en un moment de la donacióResponsables de Creu Roja i de Mercadona en un moment de la donació.

Logo EActiVat