Entrada exterior botiga Mercadona

Mercadona continua sent l'empresa més responsable del sector de la distribució segons el monitor empresarial MERCO

12 de gener de 2021
  • La companyia, que ocupa la segona posició en el rànquing general de 2020, s'ha situat en el podi del rànquing des que es va començar a fer l’any 2011.
  • El Rànquing General d'Empreses Responsables i amb Govern Corporatiu 2020 de Merco ha comptat amb la valoració de més de 10.000 persones.

Mercadona torna a posicionar-se com l'empresa més responsable del sector de la distribució generalista a Espanya i la segona en l'àmbit general, tal com es preveu en els resultats del ''Rànquing General d'Empreses Responsables i amb Govern Corporatiu 2020'' elaborat pel Monitor de Reputació Corporativa (MERCO).

Per a l'elaboració de l'estudi han participat més de 10.000 persones de perfils diferents: experts en responsabilitat social empresarial, directius de grans empreses, analistes financers, periodistes, responsables de sindicats i associacions de consumidors, social media managers i ciutadans. Com a novetat, en esta edició de Merco s'ha avaluat la gestió de la pandèmia de la COVID-19 per part de les empreses que componen el rànquing.

Des que va començar a publicar-se l’any 2011, Mercadona s'ha trobat entre les tres empreses més ben valorades a escala global, i s’ha convertit en un indicador de gran valor per a la gestió de la reputació corporativa de la companyia. Amb motiu de la 10a edició de Merco Responsabilitat i Govern Corporatiu, s'ha elaborat un rànquing extraordinari acumulat que reconeix les 20 empreses més responsables, en el qual Mercadona ocupa la primera posició.

Com és habitual, la valoració es realitza en fases diferents, de manera que els directius empresarials són els que comencen responent el qüestionari perquè, després, els experts i els ciutadans valoren les empreses. Tota esta informació servix per a obtindre el rànquing provisional, que culmina en la versió final quan el personal tècnic de l'equip d'Anàlisi i Investigació realitza l'avaluació final basant-se en mèrits de responsabilitat corporativa.

Mercadona agraïx estos resultats i se'n sent molt orgullosa, ja que són un reconeixement a l'esforç que fan tots els dies la companyia i les més de 90.000 persones que la componen per a aconseguir l'objectiu de ''ser una empresa que la gent vulga que existisca i se’n senta orgullosa''.

No obstant això, Mercadona també és plenament conscient que queda molt per millorar en àmbits com la digitalització i la gestió mediambiental. Per això, la companyia ja ha posat en marxa iniciatives per a desenvolupar estos compromisos a través de fets. Una prova d'això és l'Estratègia 6.25, una iniciativa sostenible impulsada per Mercadona amb el triple objectiu d'aconseguir en 2025 reduir el 25 % de plàstic, que tots els envasos de plàstic dels supermercats de la cadena siguen reciclables i reciclar tot el residu plàstic produït per la companyia.

Monitor Empresarial de Reputació Corporativa (MERCO)

MERCO és un dels principals monitors de Reputació Corporativa d'Espanya i Llatinoamèrica. Esta organització, que s'encarrega d'avaluar la reputació de les empreses des de 1999, no rep subvenció o patrocini públic ni privat, i l'única font de finançament que té és la comercialització d'informes.

Logo EActiVat