Exterior de la botiga amb el logotip de Mercadona

Mercadona dona més de 6.600 quilos d'aliments de primera necessitat a la Fundació Banc d'Aliments de Badajoz

04 de febrer de 2021
  • La companyia, des de principi d'any, ha donat a les diferents entitats i organitzacions socials de la regió 17.000 quilos de productes i aliments.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país ocasionada per la COVID-19 i dona més de 6.600 quilos d'aliments de primera necessitat a la Fundació Banc d'Aliments de Badajoz, per a ajudar els qui més ho necessiten.

Maribel Martín-Romo, directora de Relacions Externes de Mercadona a Extremadura, destaca que: ''La companyia, en el ferm compromís d'estar al costat dels col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable i col·labora amb els bancs d'aliments i menjadors socials de la regió. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requerix agilitat en les nostres decisions i plantejaments, amb un únic objectiu: donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en una situació d'extraordinària complexitat com la que estem vivint''.

D'altra banda, Cristina Herrera, presidenta de la Fundació Banc d'Aliments de Badajoz, agraïx una vegada més a Mercadona per col·laborar amb la Fundació. ''Amb esta ajuda podrem garantir els pròxims repartiments de febrer i març als més de 15.200 beneficiaris de la província de Badajoz que atenem mensualment. A causa de la crisi sanitària que patim, el nombre de beneficiaris va augmentant dia a dia, per la qual cosa la donació que ens ha fet Mercadona és importantíssima. Una vegada més, es mostren al costat dels més vulnerables de la província''.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

La companyia ha donat més de 17.000 tones de productes en 2020 a menjadors socials, bancs d'aliments i altres entitats benèfiques d'Espanya i Portugal. Esta quantitat significa un augment del 84 % de les aportacions d'aliments i altres productes a entitats socials respecte a l'any anterior a conseqüència de la crisi sanitària i econòmica actual.

Estes donacions són l'equivalent a més de 283.000 carros de la compra i es duen a terme a través de la col·laboració amb més de 290 menjadors socials, més de 60 bancs d'aliments i altres entitats socials i organitzacions benèfiques tant d'Espanya com de les zones de Portugal on Mercadona està present.

Així mateix, la companyia va mostrar suport amb donacions addicionals al llarg de l'any, com les entregues que va fer als mesos de març i abril a l'hospital de campanya habilitat en la fira IFEMA de Madrid.

També els ''Caps'' (clients) han col·laborat en esta campanya amb la donació de 3.800 tones, que equival a més de 63.000 carros, en les diferents operacions quilo que s'han dut a terme al llarg de l'any.

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part del que rep d'esta. Amb este objectiu es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic per mitjà de diferents línies d'actuació que reforcen l'aposta pel creixement compartit.

Juntament amb la donació d'aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a aconseguir-ho, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic.

En este sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per a aconseguir l'any 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'este material siguen reciclables i reciclar tot el residu de plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, és sòcia del Pacte Mundial de Nacions Unides per a la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Responsables de Mercadona y la Fundación Banco de Alimentos de BadajozResponsables de Mercadona i la Fundació Banc d'Aliments de Badajoz.

Logo EActiVat