Juan Roig y los miembros del Comité de Dirección de Mercadona durante la presentación de resultados 2015.

Mercadona contractarà 120 directius per a Portugal

13 de juliol de 2016
  • Ofereix ocupació estable i de qualitat, un pla de carrera i destinarà més de 50.000 euros a la formació de cada seleccionat
  • Els candidats poden enviar els seus CV a través de Indeed, o per mitjà de les diferents universitats portugueses que col·laboren en aquest procés de selecció.

Mercadona va a iniciar la incorporació i contractació dels 120 primers nous directius que lideraran el projecte de la cadena a Portugal. En concret, i amb el propòsit d'estar present als dos territoris més rellevants d'aquest país, 60 d'ells treballaran a Lisboa i els altres 60 estaran a Porto.

Amb l'inici d'aquest procés es configura gran part de l'estructura i posicions claus de l'organització a Portugal i es creen les bases necessàries perquè Mercadona pose en marxa un equip humà que cresca professionalment i demostre el compromís de la cadena amb l'ocupació estable i de qualitat en aquest país.

Els nous directius estaran immersos durant 18 mesos en un programa de formació propi en el qual Mercadona invertirà més de 50.000 euros per treballador. Durant aquest procés rebran formació específica en el Model de Qualitat Total de Mercadona i en habilitats directives i de lideratge, i tindran un procés d'immersió en els diversos departaments de l'empresa.

“També, a Portugal, aspirem a ser una empresa referent en la generació d'ocupació estable i de qualitat. Per això, des de Mercadona, agraïm a les diferents universitats portugueses que col·laboren en el procés de selecció l'oportunitat que ens ofereixen per a captar excel·lent talent humà i la seua capacitat per a identificar professionals que connecten amb el nostre valors”, ha assenyalat Javier Casans, director de formació i Recursos Humans de Mercadona.

Requisits i inscripció

Per a cobrir aquests llocs de treball la companyia cerca perfils de llicenciat amb postgrau o màster en Economia, Administració d'Empreses, Dret, Arquitectura i Enginyeria, que tinguen permís de conduir i disponibilitat per a viatjar de forma habitual.

Els interessats poden enviar el seu currículum a través del portal de www.mercadona.es o la plataforma Indeed. A més, la companyia col·labora en aquest procés de selecció amb diferents universitats portugueses.

Projecte de Mercadona a Portugal

Mercadona ha anunciat recentment la posada en marxa del seu pla d'internacionalització amb l'entrada en el mercat portuguès. El seu objectiu és obrir els quatre primers supermercats en 2019. L'empresa preveu invertir al principi 25 milions d'euros i estima crear al voltant de 200 llocs de treball en aquesta primera fase d'expansió.

Aposta sostinguda pel creixement professional i la conciliació

Mercadona té previst consolidar a Portugal el seu model de Recursos Humans, un model que aposta per les persones i pel seu desenvolupament professional, basat en llocs de treball estables i de qualitat, que promou l'equitat, la conciliació i la promoció interna. Aquestes característiques han contribuït al fet que, des de fa anys, la companyia siga reconeguda en l'àmbit laboral, tal com demostren diferents estudis de referencia, com el MERCO Persones o l'estudi sobre la Situació de Conciliació a Espanya, elaborat per l'Institut Internacional de Ciències Polítiques, com una de les companyies de referència en la gestió dels Recursos Humans i la primera del sector de la distribució.

PRINCIPALS FITES 2015
Promoció interna 338 persones promocionades
Pla d‘Igualtat 51% dels llocs promocionats són dones
Inversió en formació 39 milions d’euros
Plans de formació 10.623 persones han participat en plans de formació
Conciliació 15.630 treballadors han gaudit  de jornades reduïdes
Protecció de la maternitat 2.769 treballadores disfrutaren d’un mes extra de baixa de maternitat
Prima per objectius 277 milions d’euros repartits entre la plantilla