Balanç de donacions de Mercadona en 2023

Mercadona col·labora amb 762 entitats socials, a les quals ha donat 23.100 tones d'aliments en 2023

05 de febrer de 2024
  • La companyia ha fet un important esforç per ampliar la seua xarxa de col·laboració amb entitats socials, de manera que l'últim any 215 ha sumat noves entitats de diverses zones geogràfiques, tant a Espanya com a Portugal.
  • La donació en 2023 equival a més de 380.000 carros de la compra.
  • Mercadona també ha col·laborat en campanyes com la Gran Recollida d'Aliments, organitzada per FESBAL el mes de novembre passat, gràcies a la qual, entre la companyia i els seus clients s'han donat 2,6 milions d'euros per a transformar-los íntegrament en aliments.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha tornat a solidaritzar-se un any més amb els col·lectius més vulnerables i ha fet un important esforç per ampliar la seua xarxa de col·laboració amb entitats socials. En 2023 ha sumat 215 noves entitats de diverses zones geogràfiques, tant a Espanya com a Portugal, la qual cosa ha millorat considerablement la vertebració de l'ajuda que oferix la companyia. "Estem orgullosos de poder dir que col·laborem amb 762 entitats socials, col·laboració que s'ha traduït en l'entrega de 23.100 tones de productes en el conjunt de l'any, que equivalen a més de 380.000 carros de la compra", apunta Laura Cruz, directora d'Acció Social de la companyia.

Vídeo en espanyol

La implicació de Mercadona no s’ha cenyit únicament a la donació de productes bàsics. La companyia també ha col·laborat en campanyes de captació com la Gran Recollida d'Aliments, que va organitzar la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments (FESBAL) del 24 al 30 de novembre, gràcies a la qual entre la companyia i els seus "Caps" (com internament denomina els clients) s'han donat 2,6 milions d'euros per a transformar-los íntegrament en aliments.

En esta última edició, Mercadona ha posat a la disposició del projecte un total de 1.632 botigues, en les quals va dur a terme diferents activitats de coordinació i de comunicació perquè els clients pogueren fer les seues donacions monetàries, en múltiples d’1 euro, en el moment de la compra, quan passaven per caixa. "Advoquem per esta modalitat perquè permet adaptar les donacions a les necessitats reals dels beneficiaris i, al mateix temps, multiplicar la seua eficiència, ja que els bancs d'aliments poden adquirir els productes que necessiten, en les quantitats oportunes i en el moment en què els necessiten", indica Laura Cruz.

Llista en espanyol

Listado Entidades Sociales en Mercadona durante 2023

Descargar

 

A més, la companyia fa anys que aposta també per la progressiva implantació i col·laboració a través de les Targetes Societat, amb les quals es permet canalitzar l'ajuda als usuaris i els dona la possibilitat de fer la seua compra total, de frescos i secs, en el supermercat. "Este moviment contribuïx a dignificar l'acte de compra, integrar l'usuari i contribuir a millorar la seua situació de vulnerabilitat", comenta la directiva.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE

Mercadona manté un compromís constant amb els entorns en els quals té presència i impulsa, any rere any, iniciatives socials, mediambientals i de governança responsables, que impacten positivament en la seua activitat. En este marc, la companyia és des de 2011 sòcia del Pacte Mundial de Nacions Unides Espanya, iniciativa mitjançant la qual l'Organització de les Nacions Unides promou els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

En esta línia, Mercadona manté actiu un Pla d'Acció Social propi amb el qual, any rere any, reforça els seus vincles amb la societat a través de valors que considera irrenunciables, com el diàleg, la transparència i l'escolta activa, amb els quals construïx relacions estables en les zones en les quals té presència, aposta per la proximitat i estretix els vincles per a detectar les seues necessitats específiques i aportar solucions concretes fruit del consens i de l'enteniment mutu. Com a part d'esta política, Mercadona col·labora amb 762 entitats, a les quals ha donat, en 2023, 23.100 tones d'aliments.

Així mateix, Mercadona continua desenvolupant el Projecte Trencadís, per mitjà del qual col·labora en la incorporació laboral de persones amb discapacitat intel·lectual que fabriquen els murals decoratius situats en la secció de pescateria de les botigues.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental, per a la qual cosa, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi enfocat en 3 eixos principals: producció sostenible, economia circular i descarbonització. En estos 3 eixos s'inclouen línies d'actuació específiques, com per exemple, l'optimització logística, l'eficiència energètica, el benestar animal i la prevenció, gestió i valorització de residus. En eixe sentit, destaca que Mercadona, juntament amb els seus proveïdors, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Pensant en la mobilitat sostenible de "El Cap" (client), l'empresa disposa ja de 1.350 places d'aparcament amb punts de recàrrega per a vehicles elèctrics (PCVE) situades en els pàrquings de més de 500 botigues. Mercadona va començar a instal·lar estos punts de càrrega l'any 2017, amb la implantació del Model de Botiga Eficient, i preveu continuar augmentant esta xifra en els pròxims anys. De la mateixa manera, continuarà instal·lant panells solars a les seues botigues com a exemple d'aposta per la inversió en energies renovables.

Mapa de donacions de Mercadona en 2023Mapa d'entitats amb les quals col·labora Mercadona.