Representants de la Fundació Ayuda Una Familia i Mercadona durant l'entrega d'aliments

Mercadona amplia la seua xarxa social a València i comença a col·laborar amb la Fundació Ayuda Una Familia de la Canyada (Paterna)

21 de gener de 2021
  • Esta nova col·laboració se suma a les que ja manté amb altres centres de la província de València, com la Casa Caritat, Bunyols Sense Fronteres de Gandia, el Banc d'Aliments, l'Alberg Sant Joan de Déu, Casal de la Pau i el Col·legi Parroquial Diocesà Santiago Apòstol.
  • La fundació repartix més de 1.000 dinars setmanals a les persones sense llar de la ciutat de València i els voltants.
  • L'any 2020 la companyia va donar més de 355 tones de productes de primera necessitat a les organitzacions i entitats benèfiques amb les quals col·labora a la província de València, un 70 % més que en 2019.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha començat a col·laborar amb el menjador social de la Fundació Ayuda Una Familia de la Canyada (Paterna, València). La companyia donarà diàriament productes de primera necessitat al centre, el qual repartix més de 1.000 menjars setmanals a les persones sense llar de la ciutat de València i els voltants. Els treballadors del supermercat, situat a San Antonio de Benagéber, seran els responsables de preparar a primera hora del matí els productes de primera necessitat per a entregar a la fundació.

El president de la Fundació Ayuda Una Familia, Conor Hannah, indica que ''la fundació es mostra orgullosa de comptar amb la col·laboració assídua d'una empresa com Mercadona, que és líder del sector de la distribució en tota Espanya; sobretot en estos moments crucials de pandèmia sanitària, crisi econòmica urgent i amb moltes persones vulnerables sotmeses a fortes inclemències meteorològiques''.

Miguel Sapiña, treballador de la botiga de San Antonio de Benagéber de Mercadona i encarregat de preparar tots els matins els productes que s'han de donar, assenyala que agraïx poder participar en esta iniciativa social, ''ja que puc ajudar des del meu treball les persones amb dificultats''. D'altra banda, M. José Sisamón, directora de Relacions Externes de la província de Castelló i València Nord de Mercadona, valora este acord com ''una forma més de reforçar el compromís social de la companyia a la província de València, en ampliar la xarxa d'associacions i entitats benèfiques amb les quals col·labora, com per exemple Casa Caritat, Bunyols Sense Fronteres de Gandia, el Banc d'Aliments, l'Alberg Sant Joan de Déu, Casal de la Pau i el Col·legi Parroquial Diocesà Santiago Apòstol. A causa d'estes col·laboracions, l'any 2020 la companyia va reforçar les donacions a la zona i va donar més de 355 tones d'aliments, és a dir, un 70 % més que el 2019''.

Fundació Ayuda Una Familia

La Fundació, constituïda l'any 2017, va obrir la seua cuina a finals de 2020 per a poder repartir dinars als més necessitats. Des d'aleshores, repartixen 1.000 menjars setmanals a les persones sense llar de la ciutat de València i els voltants.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d'RSE de Mercadona

Mercadona, dins del compromís de compartir amb la societat part del que rep d'esta, desenvolupa el seu Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d'actuació que reforcen la seua aposta pel creixement compartit. Com a part d'esta política, Mercadona col·labora amb més de 290 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d'Espanya i Portugal, als quals dona diàriament aliments i participa en les campanyes de recollida d'aliments que estes entitats organitzen.

De fet, l'any 2020, la companyia va donar a totes estes entitats i organitzacions un total de 17.000 tones d'aliments, 15.800 a Espanya i 1.200 a Portugal, quantitats que s'han anat incrementat des que la companyia va prendre la decisió de reforçar les donacions als menjadors socials i bancs d'aliments amb els quals la companyia col·labora habitualment.

Igualment, Mercadona col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seues botigues amb murals de trencadís, elaborats per més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Amb esta finalitat, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, basat en els principis de l'economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic. En este sentit, destaca que Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per a aconseguir l'any 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'este material siguen reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats utilitzant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Pensant en la mobilitat sostenible de ''El Cap'' (client), l'empresa disposa ja de més de 1.290 places d'aparcament amb punts de recàrrega per a vehicles elèctrics situades als pàrquings de més de 500 botigues. Mercadona va començar a instal·lar punts de recàrrega per a vehicles elèctrics l'any 2017, amb la implantació del Nou Model de Botiga Eficient, i preveu continuar augmentant esta xifra al llarg de 2021.

Mercadona és sòcia des de l'any 2011 del Pacte Mundial de Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Representants de la Fundació Ayuda Una Familia i Mercadona durant l'entrega d'alimentsRepresentants de la Fundació Ayuda Una Familia i Mercadona durant l'entrega d'aliments.

Logo EActiVate