Entrada a un nou supermercat eficient de Mercadona

Cadis – Mercadona obri el seu segon supermercat en la ciutat i implanta el seu nou Model de Botiga Eficient

11 de desembre de 2017
  • La companyia suma 50 supermercats en la província després de la nova obertura, que ha suposat una inversió de 2,6 milions d'euros.
  • La nova tenda, completament connectada tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una tenda tradicional.
  • En la seua construcció han participat una mitjana de 38 proveïdors, que han donat ocupació a més de 150 persones durant la fase d'obra.

Mercadona inaugura hui un nou supermercat a Cadis capital, concretament en l'av. San Severiano, número 10. Aquest supermercat, el segon en la capital i el número 50 de la companyia en la província, obri amb el Nou Model de Botiga Eficient de Mercadona, en la construcció de la qual han participat 38 proveïdors que han donat ocupació a 150 persones durant la fase d'obra. Presenta un nou disseny que millora la distribució, la decoració i la disposició de totes les seccions amb l'objectiu de millorar i optimitzar l'experiència de compra dels seus "Caps", com la companyia denomina internament els seus clients.

La nova botiga eficient de Mercadona a Cadis, que compta amb una plantilla de 82 treballadors amb ocupació estable i de qualitat, compta amb una superfície de sala de vendes de 1.855 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de tenda amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Així mateix, aposta per amplis espais diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats en totes les seccions

A més, presenta novetats en totes les seccions i d'elles es beneficien tant els “Caps” (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat. Per exemple, disposa d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, un nou punt d'acabat per a la carn, una góndola central en la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, màquina de suc de taronja acabat d’esprémer, una nova secció de forn amb llescadora de pa i pastisseria refrigerada, una nova xarcuteria amb pernil al tall i envasament i una nova exposició en la pescateria per als productes amb closca, entre altres novetats.

Aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona també busca oferir un millor servici per a facilitar l'acte de compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura i dos models de carros, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per a millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A més, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudisquen d'una major comoditat en els seus moments de descans, així com una zona menjador més equipada i unes taquilles personals més àmplies i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

En l’àmbit mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de tenda convencional, a causa de la millora de l'aïllament tèrmic i acústic, optimitzant els materials i la grossor de parets i sostres i amb nous congeladors més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, compta amb un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons zones i moments del dia, per a una gestió energètica molt més eficient.

Igualment, aquest Nou Model de Botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals poder compartir informació des de qualsevol secció de la tenda; el que facilita l'autogestió de cada supermercat i agilita els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, es troben, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes tàctils que substitueixen el paper per a realitzar gestions administratives. Tot açò permet optimitzar els processos i conéixer la gestió de la tenda en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos.

L'horari d'obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 9:00 a 21:30 hores, i disposa d'un aparcament de 114 places per a facilitar l'acte de compra a tots els clients que es desplacen en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servici a domicili i la compra online.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seua coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de forma exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a això, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabrique el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros a reformar i renovar amb aquest Nou Model de Botiga Eficient 126 tendes repartides per tota Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+i en noves millores informàtiques.

Mercadona a Cadis

Mercadona compta amb 50 supermercats en la província de Cadis que proporcionen ocupació estable a més de 2.391 treballadors. D'altra banda, cal destacar que Mercadona ha reforçat al llarg de l'any passat la seua responsabilitat social en la província per mitjà de diferents iniciatives, amb més de 43.000 quilos d'aliments donats. A més ha col·laborat en múltiples "Operacions Quilo" amb el Banc d'Aliments de Cadis i el Banc d'Aliments d'Algesires, i en iniciatives com la del Banc d'Aliments a través de la seua campanya "Gran Recollida d'Aliments". Mercadona també col·labora amb el menjador social Virgen Poderosa, a Cadis capital, i Padre Cruceyra, a Algesires, donant diàriament productes que retira de la venda, però que estan en perfecte estat per al seu consum.