Ús de cookies

Utilitzem "cookies" pròpies i de tercers per elaborar la pàgina web. Si continua navegant accepta el seu ús.

Més informació i política de cookies.

Clients de Mercadona en un dinar

Així és la innovació conjunta amb els clients de Mercadona

25 de octubre de 2018
  • Per a llançar innovacions, desenvolupar nous productes o millorar els que hi ha, Mercadona disposa de centres de coinnovació per a estudiar i compartir amb els clients les seues experiències de consum.
  • El 2017 Mercadona ha mantingut 9.000 sessions amb clients i ha invertit 7 milions d'euros en estos centres.

Des de l'any 2011, Mercadona disposa d'un model de coinnovació propi per a poder oferir un assortiment eficaç que satisfaça les necessitats dels "Caps", com anomena els seus clients. En estos centres la companyia treballa per a millorar els productes, desenvolupar noves solucions o innovacions a partir de les opinions i les necessitats dels seus clients, que proven i testen cada un dels productes. El 2017 Mercadona va invertir 7 milions en els 16 centres de coinnovació que té i va fer 9.000 sessions amb clients.

Exteriores del Centro de Coinnovación del Jarro en Paterna (València)

Exteriors del Centre de Coinnovació del Jarro a Paterna (València).

Este projecte pioner es va posar en marxa en el marc de l'Estratègia "Davantal", que consistix a "posar-se el davantal" per a compartir amb els clients experiències i costums d'ús en alimentació, neteja de roba i de la llar, higiene personal, i alimentació i cura de mascotes.

Esta iniciativa permet a la companyia aprendre dels clients i adaptar les solucions als hàbits de consum i gustos del consumidor. D'esta manera és possible oferir un assortiment de més de 8.000 productes perquè "El Cap" tinga la possibilitat de compondre el seu "Carro Menú", és a dir, la "Compra total" al mínim cost mensual. Això també és possible gràcies als interproveïdors i proveïdors, tots especialistes a captar i desenvolupar les millors solucions i al menor preu. De fet, els fabricants interproveïdors de Mercadona destinen a R+D+doble i més recursos que la mitjana espanyola del sector, un 2,47 % de la seua plantilla davant de l’1,06% (font: Institut Nacional d'Estadística).

Com és el procés de coinnovació amb els clients

Proceso del Modelo de Coinnovación con

Procés del model de coinnovació amb "el Cap" de Mercadona

El model de coinnovació de Mercadona es compon de tres estadis:

  • 1r Captar a la botiga i/o al centre de coinnovació a través de l'escolta, l'observació i la interpretació de les necessitats dels clients. Mercadona disposa d'especialistes en l'escolta dels clients.
  • 2n Definir la solució i traslladar la informació al proveïdor especialista perquè fabrique el producte.
  • 3r Transmetre la solució i implantar-la a les botigues.

A més, Mercadona no només treballa la innovació de producte, sinó també en altres tres eixos d'innovació: innovació de processos, innovació tecnològica i innovació de concepte. Tot això apostant per la introducció de millores que aporten senzillesa i agilitat als processos de tota la cadena de muntatge de Mercadona, sempre amb l'objectiu de satisfer les necessitats dels cinc components de la companyia: tant el "Cap" (client), com el treballador, el proveïdor, la societat i, finalment, el capital.