Coneix la nostra Estratègia 6.25 per a la reducció dels residus de plàstic.

Mercadona diu SÍ a seguir cuidant el Planeta amb la nova Estratègia 6.25 per reduir els plàstics

04 de setembre de 2020
  • El 10 de març passat Mercadona va adquirir el compromís ferm de "DONAR EL SÍ A CUIDAR MÉS EL PLANETA". Avui, amb aquesta nova secció al web i l'estratègia posada en marxa per reduir el plàstic, avancem un pas més.
  • Mercadona és una empresa compromesa amb l'entorn, que assumeix els reptes i les preocupacions de la societat, i per això cada dia dedica més esforços a seguir cuidant el planeta. D’això es deriva el reforç del seu compromís amb la inversió de 44 milions d'euros en mesures de protecció ambiental el 2019.

Mercadona disposa d’un Sistema de Gestió Ambiental propi i aplica els principis de l'Economia Circular en diversos processos, amb la premissa de fer més amb menys impacte. Aquest esforç es concreta a impulsar una LOGÍSTICA SOSTENIBLE, l’EFICIÈNCIA ENERGÈTICA, la GESTIÓ RESPONSABLE DE RESIDUS, la PRODUCCIÓ SOSTENIBLE i la REDUCCIÓ DEL PLÀSTIC.

Aquestes àrees de treball no són quelcom nou per a Mercadona, que disposa de nombrosos exemples, com ara el pool d'envasos reutilitzables de Logifruit, que fa 25 anys que està en marxa; el model de gestió de residus, gràcies al qual la companyia dona una segona vida a 220.000 tones de cartró i plàstic a l'any (el 100 % dels embalatges que fa servir l'empresa i que posteriorment recicla), o l'eliminació de la bossa de plàstic d'un sol ús a la línia de caixes que va implantar el 2019 i que va deixar a disposició dels "Caps" una bossa de paper reciclable, una bossa de plàstic elaborada amb plàstic reciclat i el cistell de ràfia reutilitzable i fet amb material reciclat, que es va implantar fa anys a tota la cadena.

L'ús eficient dels recursos naturals és responsabilitat de tots. Per això és fonamental donar una nova vida als residus i evitar que suposin un malbaratament de matèries primeres molt valuoses. En aquest sentit, Mercadona està multiplicant els seus esforços en la reducció de plàstics i la gestió de residus a través de la implantació de l'Estratègia 6.25.

L’Estratègia 6.25 per a la reducció del plàstic: una Mercadona més verda

L'Estratègia 6.25 té un triple objectiu fins al 2025, que Mercadona assolirà a través del desenvolupament de 6 accions:

6 acciones para reducir el plásticoAl llarg del 2020, Mercadona eliminarà la bossa de plàstic d'un sol ús a totes les seccions, i també els articles de plàstic d’un sol ús. Fins al 2025, la companyia es compromet a disminuir en un 25 % l'ús de plàstic dels seus envasos eliminant els que no afegeixin valor, substituint-los per altres materials i incorporant plàstic reciclat. A més, Mercadona es compromet que el 2025 tots els seus envasos de plàstic siguin reciclables.

Amb la cinquena acció de l'Estratègia 6.25, Mercadona es compromet a reciclar el 100 % dels residus plàstics de les botigues físiques i del Servei a Domicili i Online.

Finalment, Mercadona ajudarà els "Caps" a reciclar proporcionant-los informació útil sobre reciclatge, tant a la botiga com als envasos, a través de pictogrames indicatius.

Per dur a terme aquesta estratègia, l'empresa ha tingut en compte la formació dels 90.000 empleats. A més, ha transmès els objectius de l'estratègia als proveïdors, que ja treballen en el seu compliment juntament amb els departaments de Compres i Prescripció.

Mercadona també vol facilitar les coses als "Caps" i, per això, ha pres diverses mesures, com ara la implantació de la Botiga 6.25.

La Botiga 6.25, ubicada a València, és l'escenificació de l'Estratègia 6.25 al punt de venda i ajudarà Mercadona a transmetre les accions que s'estan duent a terme a "El Cap" (client) i als treballadors, a més d'escoltar-ne les valoracions sobre el terreny. Durant el mes d'octubre del 2020, s'obrirà una botiga pilot d'aquestes característiques a cada província espanyola i una a Portugal. A partir d'aquí, es faran les correccions necessàries i s'implantarà aquest model a tota la cadena.

D'altra banda, la companyia ha creat aquesta nova secció web, en què "El Cap" trobarà contingut sobre reciclatge, qüestions mediambientals i els fets sostenibles de Mercadona.

Estrategia 6.25