Innovacions 2021 Mercadona per Institut Cerdà

La jornada laboral de 5 dies i el paquet divisible de Radler i Shandy de Mercadona, entre les grans innovacions del consum a Espanya

10 de febrer de 2022
  • Es reconeix Mercadona com la primera empresa del sector a facilitar dos dies de descans setmanal a la totalitat de treballadors de les seves botigues per promoure la conciliació laboral i familiar.
  • També s'hi inclou el sistema de subjecció de les ampolles de cervesa, que ha introduït el proveïdor Martens en exclusiva per a Mercadona a Espanya, i que substitueix el film de plàstic per un adhesiu per agrupar-les.
  • L'Observatori d'Innovació en Gran Consum de l'Institut Cerdà reconeix diversos projectes i bones pràctiques innovadores en el sector alimentari espanyol.

L’Institut Cerdà ha donat a conèixer aquest matí, durant la celebració de la cinquena edició de l’Observatori d’Innovació en Gran Consum, les innovacions del sector el 2021.

Entre elles, ha destacat la implantació de l'anomenada Jornada 5 + 2 a tots els supermercats de Mercadona, que és la primera empresa del sector a facilitar dos dies de descans setmanals a la plantilla, així com vuit caps de setmana llargs a l'any. Segons ha destacat l'Observatori d’Innovació, "suposa un avanç significatiu pel que fa a la conciliació laboral, personal i familiar dels treballadors del sector comerç" i "reforça el compromís amb una ocupació i un entorn laboral de qualitat, un camí iniciat el 1995 quan es va posar en marxa el procés de convertir en fixa tota la plantilla".

A més, entre les principals innovacions s'ha destacat la desenvolupada pel proveïdor de cerveses Martens, en exclusiva a Espanya per a Mercadona, que ha introduït en el gran consum nacional les primeres ampolles que substitueixen el film de plàstic per un adhesiu per al seu agrupament en dues referències: els paquets de 6 ampolles de les cerveses Shandy i Radler, de la marca Steinburg. Això ha permès estalviar més de 30 tones de plàstic anuals, sense necessitat de substituir el film per cartó o altres materials.

Model de Coinnovació de Mercadona

Per Mercadona, la satisfacció de "El Cap" (client) és la clau fonamental de la seva activitat, i el situa sempre al centre de les seves decisions. És per això que disposa d'un Model de Coinnovació pioner, en què treballa des del 2011, a través de la seva Estratègia Davantal. D'aquesta manera, comparteix amb els clients experiències i costums de consum d'alimentació i begudes, neteja de la llar, higiene personal i cura d’animals de companyia, que després trasllada als proveïdors i impulsa, així, una col·laboració directa per millorar la qualitat i elaborar nous productes.

L'empresa té una xarxa 20 centres de coinnovació a Espanya i Portugal, les instal·lacions dels quals es destinen a la innovació per impulsar la millora contínua en els processos i els productes, i estudiar les necessitats i els desitjos dels clients per oferir-los les millors solucions d'una manera àgil, en un context cada cop més canviant.

Envàs sostenible a les cerveses Radler de MercadonaEnvàs sostenible a les cerveses Radler de Mercadona.

Treballadora de Mercadona al lineal de caixesTreballadora de Mercadona al lineal de caixes.