L’Observatori d'Innovació en Gran Consum de l'Institut Cerdà reconeix diversos projectes i bones pràctiques innovadores en el sector alimentari espanyol.
El projecte pilot de camió elèctric amb 3 temperatures per al repartiment a domicili i la gamma de llet i batuts +Proteínas Hacendado han estat reconeguts com a grans innovacions del consum el 2020.
El nou Programa Corporate donarà suport a projectes empresarials que aportin solucions en àrees com la reducció i l’eliminació de plàstics, l'estalvi d'energia, la gestió de residus, els productes saludables o la distribució urbana.
Els emprenedors seleccionats comptaran amb suport econòmic, assessorament i formació de totes dues entitats i disposaran de les instal·lacions de Marina de Empresas.
L'ampliació i l’especialització de l'assortiment han suposat la compra de 90 milions de litres més de cervesa espanyola, després de passar de sis proveïdors nacionals a vint-i-vuit en tot just un any.
Destaca la incorporació en els darrers mesos de cinc nous especialistes: 15&30, d’Andalusia, Barcelona Beer Company i Cervezas Tibidabo, de Catalunya, i Mica i Kadabra, de Castella i Lleó.
La transformació de la categoria amb noves cerveses artesanals i gustos locals que complementen les varietats més tradicionals ha suposat per a la cadena passar a oferir fins a 70 opcions diferents de cervesa.
Amb l'objectiu de tenir els millors proveïdors especialistes per adaptar contínuament el seu assortiment als gustos locals i cobrir un nombre més gran de necessitats.
L'Institut Cerdà valora aquest espai com un "megacentre d'innovació", pioner en el sector del gran consum a Europa, per innovar des del client "cap enrere".
L’estudi destaca també les minibarretes de xocolata Hacendado, que elabora el proveïdor totaler Dulces Olmedo, per introduir al mercat una alternativa saludable dins de la categoria de snacks de xocolata.
La nova edició de l'Oli Hacendado Nueva Campaña de Mercadona, de producció limitada, ja està disponible a tots els supermercats de la companyia.
Es tracta d'un cupatge d'olis d'oliva verge extra procedents de les varietats mançanenca, arbequina i hojiblanca, fruit d'un procés acurat de selecció dels primers olis produïts el mes de novembre del 2018.
Per llançar innovacions, desenvolupar nous productes o millorar els existents, Mercadona disposa de Centres de Coinnovació en què estudia i comparteix amb els clients les seves experiències de consum.
El 2017 Mercadona va mantenir 9.000 sessions amb clients i va invertir 7 milions d'euros en aquests centres.
Personal científic i tècnic de l'Institut d'Investigacions Marines de Vigo (IIM) investigarà els paràsits del peix, especialment l’Anisakis, perquè Mercadona pugui consolidar una cadena de confiança en els seus productes de pesca i millorar la qualitat i el servei que ofereix als seus clients.
El projecte “ANICHAIN”, d’un any de durada i en què participaran sis proveïdors especialistes de peix de Mercadona, se centrarà en les espècies que procedeixen de sistemes productius de pesca FAO 27, és a dir, de l'Atlàntic nord-est.
La finalitat última és liderar, entre totes dues entitats, un canvi de paradigma en la gestió dels riscos associats a paràsits mitjançant un enfocament preventiu i innovador basat en la cadena de valor i l'anàlisi de riscos.
El peix de Mercadona pot presumir d'una gran frescor, varietat i preu gràcies a que treballem amb proveïdors especialistes i 12.000 pescadors de diverses llotges de tota la nostra costa, als quals comprem peix fresc diàriament.
Oferim peix de llotja a Mercadona directe de mar a botiga, en menys de 24 hores.
Mercadona i Ubesol renoven la gamma de tovalloletes WC amb un innovador teixit biodegradable i disgregable.
Ubesol, fabricant interproveïdor de Mercadona, llança el nou Paper Higiènic Humit WC Bosque Verde, compost per fibres 100% d'origen natural i disgregable en l'aigua amb totes les garanties mediambientals.
El nou servei ha suposat una inversió de més de 20 milions d'euros en concepte de desenvolupament i innovació i formació dels treballadors de Mercadona.
Notes de premsa
Els dos primers supermercats amb aquest nou model són al Port de Sagunt (València) i a la localitat de Peligros (Granada)
El nou model de botiga eficient millora l'experiència i optimitza el temps de compra dels clients, a més de generar un estalvi energètic de fins el 40% respecte d’una botiga tradicional.
Presenta un disseny totalment renovat amb novetats en totes les seccions, nous dispositius electrònics per a una gestió interna informatitzada i una millor gestió de l’assortiment.
Durant el 2017, la companyia preveu reformar i renovar 125 botigues repartides per tot Espanya.
Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers amb la finalitat de permetre que la navegació sigui segura, fer una anàlisi estadística de les visites al web i conèixer-ne la usabilitat. Si vols més informació, pots consultar la nostra Política de cookies. Pots acceptar l'ús de cookies clicant a "Acceptar", rebutjar-ne l'ús clicant a "Rebutjar" o personalitzar-les clicant a "Configurar".
Permeten a l'usuari la navegació a través d'una pàgina web, una plataforma o una aplicació, i la utilització de les diferents opcions o serveis que hi hagi, com ara controlar el trànsit i la comunicació de dades.
Cookies analítiques
no
sí
Permeten quantificar el nombre d'usuaris per fer la mesura i l'anàlisi estadística de la pàgina web.