Nou logotip de Mercadona

Tarragona – Mercadona obre el seu primer supermercat eficient a Reus

11 de desembre de 2017
  • Aquesta nova botiga, completament connectada tecnològicament, presenta un disseny i unes seccions totalment renovades que milloren l'experiència total de compra dels clients, amb un estalvi energètic de fins a un 40% respecte a una botiga tradicional.
  • El nou supermercat ha suposat una inversió de 4,5 milions d'euros i té una plantilla de 52 treballadors.
  • En la seva construcció han participat una mitjana de 50 proveïdors, que han donat feina a 280 persones durant la fase d'obra. 

Mercadona obre avui un nou supermercat a Reus, ubicat a l’Avinguda Onze de Setembre cantonada amb C/ General Moragues. Aquest supermercat, que obre amb el nou model de botiga eficient de Mercadona i en la construcció del quan han participat 50 proveïdors que han donat feina a 280 persones durant la fase d'obra, presenta un nou disseny que millora la distribució, la decoració i la disposició de totes les seccions amb l'objectiu de millorar i optimitzar l'experiència de compra dels "Caps", com la companyia anomena internament els seus clients.

La nova botiga, que substituirà la que hi havia fins ara al C/ General Moragues, 70 al Barri Niloga de Reus, té una superfície de sala de vendes de 1.600 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte al model de botiga anterior, amb nous colors i materials, tant a la façana exterior d'accés al supermercat com a la distribució de les diferents seccions. Aposta per espais amplis i diàfans que faciliten l'entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Novetats a totes les seccions

A més, presenta novetats a totes les seccions de les que es beneficien tant els clients com els treballadors. Per exemple, disposa d’una nova entrada amb doble vidre, que evita corrents d’aire, lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, un nou punt d’acabat de la carn, una gòndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada i una nova exposició a la peixateria per als productes de conquilla. També disposa de la novetat del suc de taronja acabat d’esprémer al moment, una nova secció de forn amb llescadora de pa i pastisseria refrigerada, i una nova xarcuteria amb pernil al tall i envasat, entre d'altres novetats.

Aquest nou model de botiga eficient de Mercadona busca oferir un millor servei per facilitar l'acte de compra dels clients mitjançant l'ampliació dels passadissos de fruita i verdura, un nou model de cistell i dos models de carretons, molt més ergonòmics i lleugers.

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per al disseny del nou moble de caixa, Mercadona ha comptat amb la col·laboració de l'Institut de Biomecànica de València. A banda d'això, disposa de zones comunes perquè els empleats gaudeixin de més comoditat en els moments de descans, així com una zona menjador més equipada i uns armariets personals més amplis i còmodes.

Estalvi energètic i gestió totalment informatitzada: botiga ecoeficient

Pel que fa a l’aspecte mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40% el consum energètic respecte al model de botiga convencional, com ara la millora de l'aïllament tèrmic i acústic amb l’optimització dels materials i el gruix de les parets i els sostres, i nous congeladors horitzontals més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, disposa d’un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons les zones i els moments del dia per a una gestió energètica molt més eficient.

Igualment, aquesta nova botiga de Mercadona, completament connectada tecnològicament, integra una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb els quals es pot compartir informació des de qualsevol secció de la botiga, de manera que es facilita l'autogestió de cada supermercat i s’agilitzen els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, hi ha la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes electròniques que substitueixen el paper per fer gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la botiga en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos.

L’horari d’obertura del supermercat és de dilluns a dissabte, de 9:00 a 21:00 hores, i disposa d’un aparcament de 117 places de cotxe per facilitar l'acte de compra a tots els clients que es desplacin en vehicle privat. A més, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seva coneguda política comercial S.P.B. (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de manera exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de forma permanent. Gràcies a això, Mercadona pot oferir als seus clients un assortiment eficaç, amb independència de qui fabriqui el producte, amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Mercadona té previst per a l'exercici 2017 invertir 180 milions d'euros a reformar i renovar amb aquest nou model de botiga eficient 126 botigues repartides per tot Espanya, així com invertir 5 milions d'euros en R+D+i en noves millores informàtiques.