Logotip Mercadona entrada botiga

Santa Cruz de Tenerife – Mercadona inaugura una nova botiga eficient a Cuesta Piedra

16 de desembre de 2019
  • La nova botiga suposa la creació de 6 nous llocs de treball estables i de qualitat.
  • Aquesta nova botiga eficient presenta novetats en totes les seccions i millores tant en l’aspecte mediambiental, com tecnològic i de servei, amb l'objectiu d'optimitzar l'experiència total de compra dels seus clients.
  • El nou supermercat ha suposat una inversió de 4 milions i en la seva construcció han participat 38 proveïdors, que han donat feina a més de 220 persones durant la fase d'obra.

Mercadona inaugura avui dilluns, 16 de desembre, un nou supermercat eficient a Cuesta Piedra (Santa Cruz de Tenerife), concretament als carrers García Álvarez i Subida Cuesta Piedra. Aquest supermercat, que obre amb el Nou Model de Botiga Eficient de Mercadona que reforça l'excel·lència en el servei i optimitza l'acte de compra dels clients, presenta millores de què es beneficien tant els "Caps" (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat.

Per a això, aquest nou supermercat ofereix novetats en totes les seves seccions. Per exemple, disposa d'un nou punt d'acabat per a la carn, una góndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, un servei de suc de taronja acabat d'esprémer, especialitats de sushi, una nova secció de forn amb màquina per tallar el pa i pastisseria refrigerada o una nova exposició a la peixateria per als productes de conquilla, entre altres novetats.

A més, el supermercat de Cuesta Piedra disposa, entre altres millores, d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, uns passadissos més amplis i un nou model de carretó de la compra i de carretó tipus cistell, molt més ergonòmics i lleugers.

Aquesta nova generació de supermercat eficient té una superfície de sala de vendes de 1.670 metres quadrats i disposa d'un disseny totalment renovat respecte al model de botiga anterior, amb nous colors i materials, tant a la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta també per espais amplis i diàfans, que faciliten l'entrada de llum natural, i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

En la construcció d'aquesta nova botiga eficient de Mercadona han participat 38 proveïdors, que han donat feina a 220 persones durant la fase d'obra. S'han creat 6 nous llocs de treball estables i de qualitat a la botiga, que té una plantilla total de 38 treballadors.

Tecnologia i ergonomia per a les treballadores i els treballadors de Mercadona

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per exemple, el nou moble de caixa de Mercadona s’ha desenvolupat en col·laboració amb l'Institut de Biomecànica de València. La botiga també disposa de zones comunes perquè els empleats gaudeixin de més comoditat en els moments de descans, així com un menjador més equipat i uns armariets personals més amplis i còmodes.

A més, aquesta Nova Botiga Eficient de Mercadona està completament connectada tecnològicament mitjançant la integració d’una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb què es pot compartir informació des de qualsevol secció de la botiga, de manera que es facilita l'autogestió de cada supermercat i s’agilitzen els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, hi ha, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes electròniques, que substitueixen el paper per fer gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la botiga en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos.

Estalvi energètic: botiga ecoeficient

Pel que fa a l’aspecte mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40 % el consum energètic respecte al model de botiga convencional, com ara la millora de l'aïllament tèrmic i acústic amb l’optimització dels materials i el gruix de les parets i els sostres, i nous congeladors horitzontals més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, disposa d’un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons les zones i els moments del dia per a una gestió energètica molt més eficient.

L'horari d'obertura d'aquest supermercat és de dilluns a dissabte, de 9:00 a 21:30 hores, i disposa d'un aparcament de 146 places per facilitar l'acte de compra a tots els clients que s’hi desplacin en vehicle privat; quatre d’aquestes places tenen punt de recàrrega de vehicle elèctric. A més, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online a través del lloc web www.mercadona.es.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seva coneguda política comercial SPB (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de manera exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de manera permanent. Així, Mercadona pot oferir als seus clients, amb independència de qui fabriqui el producte, un assortiment eficaç amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Al tancament del 2018, Mercadona va invertir 732 milions d'euros tant en la reforma com en l’obertura de nous supermercats amb aquest nou Model de Botiga.

Mercadona a les Canàries

La companyia va tancar el 2018 amb 86 supermercats a les Canàries i amb una plantilla de 4.511 persones, amb ocupació estable i de qualitat. Les compres als proveïdors canaris van ser per valor de 496 milions d'euros.

En el marc del procés de transformació de l'empresa, la inversió de Mercadona a les Canàries durant el 2018 va ser de més de 45 milions d'euros.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquesta política, Mercadona treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients, així com en la construcció de cobertes enjardinades i jardins verticals a les seves botigues.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Mediambiental propi, que està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus. Part d'aquest sistema està basat en els principis de l'Economia Circular i busca la conversió de residus en nous recursos conjuntament amb els proveïdors Totaler.

En aquesta línia, cal destacar que la companyia segueix desenvolupant el seu pla d'acció social per mitjà del suport a diverses institucions i entitats socials de les Canàries, on a més dels acords que ha assolit amb entitats com els Bancs dels Aliments de Las Palmas i Tenerife (BANCOTEIDE), i Càritas Diocesana de Gran Canaria i de Tenerife, col·labora amb set menjadors socials amb lliuraments diaris de productes de primera necessitat: el menjador social de Càritas Diocesana de Canàries (Gran Canaria), N.ª Sra. del Carmen (Gran Canaria), La Milagrosa (Comunidad Sor Lorenza, Gran Canaria), El Refugio Majorero (Fuerteventura), Misión Cristiana Moderna (Fuerteventura), Fundación Canaria Flora Acoge (Lanzarote), el menjador social de La Noria de l’Obra Social La Milagrosa (Tenerife) i l’Associació Padre Laraña (Tenerife).

Aquestes diferents iniciatives en què ha participat a les Canàries han suposat la donació i la redistribució de 556 tones d'aliments durant el 2018.

A més, Mercadona col·labora amb més de 170 menjadors socials i 60 bancs dels aliments i altres entitats socials de tot Espanya, a les quals dona aliments diàriament, i participa en campanyes de recollida d'aliments. Igualment, treballa amb més de 33 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

D’ençà del 2009, Mercadona és membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els seus participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, està adherida des de l'any 2011 al Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció. La companyia també està adherida a la Xarxa Canària de Responsabilitat Social des del 2018, que impulsa el Govern de les Canàries.