Reconeixement Observatori d'Innovació en Gran Consum de l'Institut Cerdà 2023

Reconeixement a l'innovador sistema de tall del film transparent de Mercadona

15 de febrer de 2024
  • Fabricat per Plasfesa Products, incorpora un sistema amb guillotina que facilita el tall amb precisió i evita que el film s'enganxi o es talli de manera no desitjada, amb la qual cosa també contribueix a reduir el malbaratament de plàstic.
  • El film transparent Bosque Verde, més adherent i resistent, també destaca per ser apte per escalfar els aliments al microones.
  • L'Observatori d'Innovació en Gran Consum de l'Institut Cerdà presenta els reptes i avenços més destacats en el sector.

L'Observatori d'Innovació en Gran Consum de l'Institut Cerdà, format per un panell d'experts independents, ha presentat aquest matí les principals innovacions del sector del 2023, entre les quals ha destacat el nou sistema de tall del film transparent de Mercadona. Es tracta d’un sistema amb guillotina que facilita el tall amb precisió i evita que el film s'enganxi i es talli de manera no desitjada, amb la qual cosa també contribueix a reduir el malbaratament de plàstic.

Mercadona ha desenvolupat aquesta innovació després de detectar la necessitat dels seus “Caps” (com internament anomena els clients) i juntament amb el proveïdor especialista Plasfesa Products, que el fabrica a les seves instal·lacions d'Oliva (Valencia). Segons es destaca en la setena edició d'aquest Observatori, "Mercadona ha traslladat així al gran consum un mètode de tall més ràpid i precís, abans reservat al segment professional".

A més del sistema de tall, també es destaquen altres millores que la companyia ha aplicat al film transparent Bosque Verde, que es presenta en format de 80 metres per facilitar-ne l’ús a casa. Es tracta de la major adherència i resistència, i el fet que sigui apte tant per conservar els aliments (a la nevera i al congelador) com per escalfar-los al microones.

Primer film transparent amb guillotina lliscant a l'envàs Nou sistema de tall amb guillotina del film transparent de Mercadona.

Model de Coinnovació de Mercadona

Per Mercadona, la satisfacció de "El Cap" (client) és la clau fonamental de la seva activitat, i el situa sempre al centre de les seves decisions. Per això, hi ha una cultura corporativa basada en l'excel·lència del servei i en la millora contínua de la qualitat que impulsa la innovació de manera transversal a tota la companyia.

A més, disposa d'un Model de Coinnovació pioner en què treballa des de l’any 2011 a través de l’anomenada Estratègia Davantal. D'aquesta manera, comparteix amb els clients experiències i costums de consum d'alimentació i begudes, neteja de la llar, higiene personal i cura d’animals de companyia, que després trasllada als proveïdors per impulsar, així, una col·laboració directa per desenvolupar un assortiment eficaç.

La companyia té una xarxa de 24 centres de coinnovació a Espanya i Portugal, “laboratoris” de desenvolupament de productes on els especialistes s'encarreguen de captar les necessitats dels clients i contrastar la qualitat de l'assortiment.

Centres de coinnovació de Mercadona a Espanya i PortugalCentres de coinnovació de Mercadona.