Treballadors al Rusc de Madrid de Mercadona

Mercadona i els sindicats signen un nou Pla d'Igualtat que reforça la transparència en la seva política retributiva

14 de desembre de 2021
  • El nou Pla d'Igualtat entrarà en vigor l'1 de gener del 2022 i tindrà una vigència de dos anys, fins al 2023, coincidint amb la nova renovació del Conveni Col·lectiu.
  • El nou Pla d'Igualtat actualitza el vigent des del 2019 i s’adapta, així, al desenvolupament normatiu recent en matèria d'igualtat, de manera que reforça el compromís de la companyia per l'equitat retributiva.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha signat amb els representants de la Unió General de Treballadors (UGT) i de Comissions Obreres (CCOO) el nou Pla d'Igualtat que entrarà en vigor l'1 de gener del 2022 i que tindrà una vigència de dos anys, fins al 2023, coincidint amb la nova renovació del Conveni Col·lectiu.

Aquest nou Pla, que reforça el compromís de la companyia per la transparència en la seva política retributiva, actualitza el vigent des del 2019 i s’adapta, així, al desenvolupament normatiu recent en matèria d'igualtat, que posa èmfasi en el registre dels plans d'igualtat i en el principi d'igualtat retributiva.

Amb aquesta actualització, Mercadona, que disposa d’un Pla d'Igualtat ratificat pels representants sindicals des de fa més de dotze anys, consolida el seu compromís per unes relacions laborals basades en la igualtat, i reforça fets aconseguits amb el pla anterior, com ara que l’any 2020 el 45 % dels llocs directius i el 62 % dels del Consell d'Administració els ocupessin dones, o bé que l'equitat retributiva sigui un valor irrenunciable en el Model de la companyia, que aplica el principi de "mateixa responsabilitat, mateix sou” des del 1997 i de manera transversal. 

Rosa Enríquez, membre de la Comissió de Seguiment del Pla d'Igualtat per la UGT, destaca: "Des de la UGT valorem molt positivament l'acord assolit a Mercadona per a l'actualització i l’adaptació del Pla d'Igualtat. Es consolida la feina que, durant aquests darrers anys, ha fet aquesta comissió per garantir la igualtat d'oportunitats per a totes les persones treballadores de l'empresa."

Silvia Yankowich, secretària general de la Secció Sindical de CCOO, considera que "la transparència és totalment rellevant en una aposta decidida per la igualtat, de manera que a Mercadona ho hem abordat amb l'objectiu d'adaptar-nos als nous temps i utilitzant la perspectiva de gènere com l'òptica amb què cal avaluar tots i cadascun dels factors que afecten les condicions laborals de la plantilla".

Per la seva banda, Ruth García, directora de Relacions Laborals de Mercadona, ha mostrat la seva satisfacció després de l'acord assolit i ha indicat que "podem sentir orgull de la companyia, del seu Model i de com se centra en la millora contínua de les relacions laborals per seguir refermant el seu compromís amb l'equitat, l'ocupació de qualitat i el respecte a la diversitat".

Imatge de capçalera: Treballadors al Rusc de Madrid de Mercadona.