Logotip Mercadona en entrada de botiga

Mercadona repeteix com a empresa amb millor reputació del sector i segona en l’àmbit nacional en el rànquing Merco

08 de setembre de 2021
  • En la 21a edició de Merco Empreses i Líders, més de 45.000 persones han premiat la reputació de la companyia.
  • El president de Mercadona, Juan Roig, torna a ocupar la primera posició en el Rànquing General de Líders 2021.

Mercadona es consolida com la primera empresa del sector de la distribució generalista a Espanya i la segona empresa amb millor reputació a Espanya en el Rànquing General d'Empreses 2021 del Monitor Espanyol de Reputació Corporativa (Merco).

El mateix monitor també ha fet públics els resultats del Rànquing General de Líders 2021, en què el president de la companyia, Juan Roig, ocupa la primera posició per tercera edició consecutiva.

Els resultats finals s'obtenen mitjançant l'anàlisi de diverses dimensions reputacionals, com ara la qualitat dels productes i serveis, el clima social, l'ètica empresarial o la reputació interna. Per a això, en la seva 21a edició Merco ha comptat amb la participació de 45.000 persones, entre les quals hi ha directius, catedràtics, associacions de consumidors, analistes financers, representants d'ONG, sindicats, ciutadans, periodistes i influents.

Monitor Empresarial de Reputació Corporativa (Merco)

Merco és un dels monitors principals de reputació corporativa d'Espanya i Amèrica Llatina. Aquest monitor, que enguany publica la 21a edició, es regeix per una metodologia rigorosa, i l'auditora KPMG el verifica de manera independent. A més, aquesta organització no rep subvenció o patrocini, ni públic ni privat; la seva única font de finançament és la comercialització d'informes. 

Les àrees principals avaluades han estat la qualitat dels seus productes i serveis, la reputació interna i el clima laboral, els resultats economicofinancers, l'ètica i la responsabilitat social i mediambiental de les empreses, entre d'altres.