Patata nacional de Mercadona

Mercadona preveu comprar 92.000 tones de patates d'origen nacional per a la campanya d'aquest any, un 7 % més que el 2019

04 de juny de 2020
  • En la seva aposta pels productes de proximitat, la companyia aposta per les patates que procedeixen de productors locals d’Andalusia, la Regió de Múrcia, Castella i Lleó, Castella-la Manxa, la Comunitat de Madrid, la Comunitat Valenciana, La Rioja, Astúries, el País Basc, Galícia, les Illes Balears i les Canàries, per a la campanya del 2020, que va del maig a l’octubre/novembre aproximadament.
  • La companyia va comprar prop de 85.500 tones de patates el 2019.

L'aposta de Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, pels productes frescos i de proximitat fa que tingui previst comprar més de 92.000 tones de patates d'origen nacional per al 2020, aproximadament un 7 % més que el 2019, quan la companyia en va comprar prop de 85.500 tones.

Per proveir de patates d'origen nacional de Mercadona les botigues de la companyia, Mercadona col·labora per a la campanya d'aquest any, que va del maig a l’octubre/novembre aproximadament, amb proveïdors locals amb camps situats a Andalusia, la Regió de Múrcia, Castella i Lleó, Castella-la Manxa, la Comunitat de Madrid, la Comunitat Valenciana, La Rioja, Astúries, el País Basc, Galícia, les Illes Balears i les Canàries.

Com funciona la campanya de patates de Mercadona

A partir del mes de maig, la companyia comença a oferir patates de proximitat a la secció de Fruita i Verdura, fins a l'octubre o el novembre, en funció de la producció. Com cada any, durant la campanya espanyola, entre el maig i l’octubre/novembre, i quan el producte té la qualitat que demanen els "caps" (clients), hi ha patata 100 % espanyola procedent de diferents comunitats autònomes.

Tanmateix, i com a exemple del compromís de la companyia amb el producte local, per a la Península es disposa d'un format de 2 kg de patata nacional de la varietat agria, disponible a les botigues des del mes d'octubre fins a l'abril, cosa que garanteix que, sempre que la qualitat ho permeti, es disposi de patata d’origen 100 % nacional el màxim temps possible.

Compromesos amb els productes d'origen nacional

El 2019 les compres de Mercadona a Espanya van assolir un valor superior als 19.970 milions d'euros. Gràcies als acords comercials de la companyia amb el sector primari, Mercadona col·labora amb 9.500 agricultors, 12.000 pescadors i 6.700 ramaders. A més, dona suport a la iniciativa “Fruites i Verdures de temporada” del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA).

A Mercadona, el 100 % dels proveïdors, amb els quals es mantenen relacions estables, són espanyols, com ara Patatas Meléndez, Patatas Hijolusa, Udapa, Almacenes Lázaro, Hermanos González Arrebola, Patatas Gómez, Manuel Prado, Cadimisa, Papacan, Mr. Chippy i Illacamp. Aquests proveïdors, al seu torn, mantenen relacions estables i de confiança amb agricultors locals, i es consolida així un Model de Cadena Agroalimentària Sostenible de què la companyia se sent orgullosa de formar part.

Així mateix, Mercadona defensa les pràctiques comercials justes i, des de fa anys, està adherida al Codi de Bones Pràctiques Mercantils en la Contractació Alimentària. Aquest acord voluntari, que suposa un nou pas en la promoció de pràctiques comercials justes, s'emmarca en la Llei de mesures per a millorar el funcionament de la cadena alimentària i està impulsat pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació en col·laboració amb diferents associacions de tota la cadena agroalimentària nacional.

Patates disponibles a la secció Fruita i Verdura de MercadonaPatates de Mercadona disponibles a la secció Fruita i Verdura de Mercadona.

Patates de Mercadona al campPatates de Mercadona al camp.

Logo EActiVat