Façana servei Mercadona Online Madrid

Mercadona posa en marxa el seu nou servei online a Madrid centre

20 de abril de 2020

Mercadona vol donar resposta a les necessitats de la Societat i dels seus "Caps" en aquesta situació excepcional.

  • Aquest nou magatzem destinat exclusivament al servei online, que s’anomena internament Rusc i està ubicat a Getafe, donarà servei en una primera fase als barris de Retiro i Salamanca, i a la zona de Méndez Álvaro.
  • Des de l'inici del confinament, Mercadona va reforçar el servei online a València i Barcelona, ciutats on té Ruscs, i el va suspendre temporalment a la resta de les poblacions, on se serveixen les comandes directament des de les botigues.
  • Amb una inversió de 12 milions d'euros, el nou magatzem online té una plantilla inicial de 100 persones, que creixerà d’acord amb l’evolució del projecte fins a superar les 350 persones.

Mercadona, companyia de supermercats físics i venda online, ha posat en marxa avui el seu primer Rusc a Madrid, després d’accelerar els esforços per donar resposta a les necessitats actuals dels seus "Caps" i de la societat, en una situació excepcional com la que estem vivint al país. Després de reforçar el servei online a València i a Barcelona a causa de l'alta demanda, Madrid és la següent ciutat que disposa del nou servei.

El primer Rusc de Mercadona a Madrid està situat a Getafe (polígon Los Gavilanes). Des d'avui, dona servei als barris de Retiro i Salamanca, i a la zona de Méndez Álvaro, concretament a set codis postals (28001, 28006, 28007, 28009, 28010, 28014 i 28045). Les setmanes vinents, a mesura que es vagi consolidant la posada en marxa i tan ràpid com sigui possible, s'ampliarà el servei a nous codis postals de la ciutat, tot i que no hi ha dates concretes de les noves fases d'expansió.

Al Rusc de Madrid treballen actualment 100 persones i, en funció del creixement, la plantilla anirà augmentant fins als 350 treballadors. Aquest centre de preparació serà exclusiu per al canal online, que en un moment com l'actual és una alternativa clara per a molts dels nostres Caps. Tots els treballadors compten amb tots els mitjans de protecció indicats per les autoritats sanitàries, i preparen i reparteixen les comandes extremant-se al màxim en les precaucions recomanades.

Segons Juana Roig, directora general del projecte de compra online de Mercadona, "hem decidit llançar el nou servei online a Madrid, malgrat la situació excepcional i delicada per la qual tots estem passant, perquè ara més que mai els nostres clients ho estan demanant. Prioritzant sempre la seguretat i la salut dels nostres treballadors, les empreses hem de ser un motor fonamental per a reactivar l'economia i això és una mostra més del nostre compromís amb el país". Juana Roig també ha volgut donar les gràcies a les persones que han participat en el projecte i assenyala que "som conscients que no podrem donar servei a tota la demanda de Madrid, però ens esforçarem al màxim per arribar al nombre més gran de clients al més aviat possible. El nostre objectiu és portar la compra a 30.000 llars el mes que ve".

Creació d’ocupació i inversió

El projecte online a Madrid és el tercer Rusc que inaugura la companyia, després de posar en marxa el de València el 2018 i el de Barcelona el 2019. La plantilla de Mercadona Online ascendirà a 1.000 persones aquest any.

Aquest nou centre de distribució ha suposat una inversió de 12 milions d'euros i té una superfície de 15.000 m2, dels quals 3.800 m2 estan destinats a productes frescos, incloent-hi una àrea d'emmagatzematge en fred per a productes refrigerats i congelats. Els productes frescos es reben i es preparen el mateix dia de lliurament al client, de manera que es garanteix la màxima qualitat i frescor.

Sostenibilitat i eficiència

Mercadona disposa d'una flota de 50 vehicles de gas que poden transportar fins a 15 comandes. Aquests vehicles s’han dissenyat exclusivament amb 3 zones de temperatura adaptades a cada tipus de producte: productes que requereixen temperatura ambient, productes refrigerats i productes congelats. A més, incorporen un sistema de descàrrega mecanitzat que minimitza la manipulació de la càrrega, amb la reducció consegüent de sobreesforços per als treballadors i la disminució del temps de descàrrega. Així mateix, tota la flota forma part del projecte de transport sostenible que desenvolupa la companyia, ja que tots els vehicles estan propulsats amb gas, en el marc del compromís de l'empresa amb el medi ambient.

L'objectiu de la nova compra online no es basa únicament en la millora de l'experiència de compra pel nou web i l'aplicació mòbil, sinó que té associats canvis estructurals importants que permeten optimitzar els processos de preparació i repartiment. En lloc de gestionar les comandes d’una en una des de les botigues, la seva preparació i enviament es traslladen al Rusc, de manera que s'incrementa la productivitat i l’eficiència, i es garanteix un millor servei. A més de la botiga online, tot el software utilitzat en els diferents processos l’ha desenvolupat internament Mercadona, que compta amb un equip de més de 60 persones entre desenvolupadors, product managers i dissenyadors.

Aquest nou model manté la mateixa tarifa que el servei anterior (7,21 €/comanda) i amplia l'horari de lliurament de 7:00 a 22:00 hores, de dilluns a dissabte, en franges d'una hora a partir de l'endemà d'haver fet la comanda.

Els productes es poden localitzar a través de les categories o del cercador de la nova plataforma, on es disposa de fotografies de cada producte i de tota la informació rellevant.

Enllaços d’interès:

AixòNOhadePARAR perquè Això Passarà

Magatzem de Mercadona Online a Getafe (Madrid)Magatzem de Mercadona Online a Getafe (Madrid).

Magatzem de servei Mercadona Online a Getafe (Madrid)Magatzem de servei Mercadona Online a Getafe (Madrid).

Treballador del magatzem online de Mercadona a GetafeTreballador del magatzem online de Mercadona a Getafe.