Cartell Operació Quilo Virtual d'Aliments a Mercadona

Mercadona participa en l’Operació Quilo de Primavera

30 de maig de 2022
  • La companyia se suma a aquesta iniciativa que organitza la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments entre els dies 30 de maig i 4 de juny.
  • En total, hi participen 1.402 botigues de la companyia a Espanya, en les quals els clients podran fer donacions monetàries en el moment de la compra, que es transformaran posteriorment en productes de primera necessitat.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, se suma a l’Operació Quilo de Primavera que organitza la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments del 30 de maig al 4 de juny. La companyia posa a disposició de la campanya els seus punts de venda per a la recaptació de fons.

En total, hi participen 1.402 botigues de Mercadona de tot Espanya, on els "Caps" (clients) podran fer donacions monetàries, múltiples d'1 €, quan passin per la caixa en el moment de la compra. Les quantitats donades es transformaran en aliments que es lliuraran a cadascun dels Bancs d'Aliments participants. 

Mercadona col·labora en aquesta iniciativa social amb el compromís d'animar els clients a participar en aquest esdeveniment solidari. La companyia posa a disposició la llista de les botigues participants de Mercadona al seu lloc web (document en castellà):

Listado tiendas participantes de Mercadona en la Operación Kilo de Primavera 2022

Descargar

 

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és compartir part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit.

Juntament amb la donació d’aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a això, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic.

En aquest sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d’aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Imatge capçalera: Cartell Operació Quilo Virtual d'Aliments a Mercadona.