Representants de la Creu Roja a Catalunya i de Mercadona en un moment de la donació

Mercadona lliura més de 6.000 quilos de cigrons cuits a la Creu Roja a Catalunya

10 de juny de 2022
  • Del gener al maig, la companyia ha lliurat més de 2,1 milions de quilos de productes de primera necessitat a entitats socials catalanes, que se sumen als més de 5,3 milions donats durant l’any 2021.
  • Col·labora diàriament amb 157 entitats socials i organitzacions benèfiques de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida, i hi participen els 251 supermercats.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha fet efectiu el lliurament de 6.041 quilos de cigrons cuits (que equivalen a 10.640 pots de 570 grams cadascun) a la Creu Roja a Catalunya.

La nova donació feta a la Creu Roja forma part de les que la cadena està duent a terme a diverses entitats socials i organitzacions benèfiques de Catalunya a conseqüència de la situació derivada de la pandèmia. En total, de l’1 de gener al 30 de maig, ha lliurat 2.186.149 quilos d’aliments, tant secs com frescos, i articles d’higiene personal, que se sumen als més de 5,3 milions de quilos (concretament 5.396.000) donats durant el 2021, any en què va incrementar un 77 % les donacions.

Mercadona col·labora diàriament amb 157 entitats socials i organitzacions benèfiques d’arreu del territori, com ara els quatre bancs d’aliments de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida i les seves entitats col·laboradores, la Creu Roja a Catalunya i el Banc de Productes no Alimentaris La Nau, entre d’altres. Del total d’entitats, 103 corresponen a les comarques de Barcelona, 24 a les de Tarragona, 21 a les de Girona i 9 a les lleidatanes. A més, cal afegir que ha anat ampliant progressivament el nombre de supermercats que fan donacions de productes no aptes per a la venda, però sí per al consum. Des de fa un any i mig, hi participen totes les botigues que la cadena té a Catalunya, 251 en total.

Dels més de 2,1 milions de quilos donats del començament d’any ençà, més d’1,4 milions de quilos s'han repartit entre les entitats socials de les comarques de Barcelona, 369.000 quilos entre les de Tarragona, i 226.000 i 131.000 entre les comarques de Girona i de Lleida, respectivament.

El president de la Creu Roja a Catalunya, Josep Quitet, ha assenyalat: "El suport reiterat de Mercadona ens ajuda a donar resposta a les necessitats de totes les persones que, en el marc de la crisi postpandèmia, es continuen adreçant a la Creu Roja". Quitet també ha posat en relleu que "davant aquest context agreujat per la incertesa econòmica, una vegada més el compromís social del sector empresarial torna a ser més necessari que mai per no deixar ningú enrere".

Per la seva banda, el director de Relacions Externes de Mercadona a Catalunya, Bernat Morales, ha destacat "la tasca important que està duent a terme la Creu Roja, així com la resta d'entitats socials i organitzacions benèfiques de Catalunya" i ha assenyalat que "en els primers quatre mesos del 2022, hem donat més de 2,1 milions de quilos d'aliments i articles d'higiene personal. Això representa per a la companyia la satisfacció de dur a terme els nostres objectius de solidaritat i responsabilitat social per ajudar a pal·liar, en la mesura del possible, les demandes de les persones més necessitades”.

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquest pla, col·labora amb 350 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials i organitzacions benèfiques d'Espanya i Portugal, als quals fa donacions diàriament. De fet, l’any 2021 la companyia va donar a totes aquestes entitats un total de 20.600 tones d'aliments, més de 5.300 de les quals es van donar a Catalunya. Aquestes quantitats s’han anat incrementant des que va prendre la decisió de reforçar els processos de donació de productes de primera necessitat a les entitats socials i organitzacions benèfiques amb què col·labora habitualment.

Així mateix, la companyia té implantades diverses estratègies per evitar el malbaratament d'aliments i col·labora amb altres iniciatives com el Gran Recapte o les Operacions Quilo, a les quals dona suport amb els seus recursos humans i logístics.

Una resposta integral i coordinada de la Creu Roja

Des de l’inici de la pandèmia el març del 2020 fins al primer trimestre del 2022, el Pla Creu Roja RESPON davant el coronavirus ha prestat suport humanitari a més de 621.000 persones a Catalunya, que han rebut atenció humanitària de primera necessitat: aliments i altres productes bàsics. A través d’aquest pla, s’han distribuït gairebé 5 milions de quilos d’aliments (4.943.820 kg), 111.752 kits d’ajuda bàsica i 74.534 targetes de prepagament.

Al llarg d’aquesta crisi, s’han aconseguit més de 434 col·laboracions empresarials, tant donacions de productes com aportacions econòmiques o col·laboracions d’altres tipologies, com ara la cessió d’espais, de vehicles o de maquinària industrial.

Representants de la Creu Roja a Catalunya i de Mercadona en un moment de la donacióRepresentants de la Creu Roja a Catalunya i de Mercadona en un moment de la donació.