Façana exterior botiga Mercadona

Mercadona lliura 4.900 quilos de productes al Banc dels Aliments del Campo de Gibraltar

20 de desembre de 2019
  • La companyia reforça així el conveni que manté amb l'entitat.
  • Mercadona col·labora, a més, en les Operacions Quilo que el Banc dels Aliments porta a terme als seus supermercats al llarg de l'any.

En el marc del conveni de col·laboració subscrit amb el Banc dels Aliments del Campo de Gibraltar, la companyia de supermercats Mercadona ha lliurat 4.900 quilos de productes de primera necessitat per a distribuir-los entre les persones més necessitades, a través de les diferents entitats benèfiques que col·laboren amb el Banc dels Aliments.

En virtut d’aquest acord, Mercadona ha col·laborat un any més en l'organització de les diferents campanyes de recollida d'aliments que el Banc dels Aliments ha dut a terme enguany als seus supermercats a la zona.

El president del Banc dels Aliments del Campo de Gibraltar, José Serrano, ha mostrat el seu agraïment a Mercadona "perquè la companyia ha materialitzat una donació important, que servirà per a pal·liar les necessitats alimentàries de moltes persones necessitades al Campo de Gibraltar, amb independència de la seva col·laboració logística a les operacions quilo que es fan a les seves botigues durant l'any".

El Banc dels Aliments del Campo de Gibraltar és una associació sense ànim de lucre, l'objecte social de la qual és la intermediació dels excedents alimentaris de majoristes del sector, que procura canalitzar cap a entitats i institucions d'utilitat social que n’assegurin un repartiment òptim, amb les garanties sanitàries degudes.

D'altra banda, cal destacar que la companyia segueix desenvolupant el seu pla d'acció social per mitjà del suport a diverses institucions i entitats socials a Cadis, província en què col·labora amb onze menjadors socials, amb lliuraments diaris de productes: Amigas al Sur i Virgen Poderosa, a Cadis capital; Nuevo Hogar Betania i Hogar Marillac, a La Línea de la Concepción; ACCEM, a Arcos de la Frontera; Nuevo Ciclo i la cuina solidària Esperanza de la Yedra, a Jerez de la Frontera; Padre Cruceyra, a Algesires; Casa Hogar Federico Ozanam, a San Fernando; la cuina solidària Nuestra Señora del Carmen de Bonanza, a Sanlúcar de Barrameda, i Humildad y Caridad, a Rota. Aquestes donacions es fan diàriament gràcies als recursos logístics i humans de Mercadona, que porta a cada un dels menjadors socials els productes i els lliura en les millors condicions de qualitat i seguretat alimentària perquè els voluntaris preparin els àpats.

Mercadona amb menjadors socials

Mercadona ha col·laborat el 2018 amb un total de 170 menjadors socials i altres entitats, entre els quals ha repartit més de 8.300 tones d'aliments per valor d’11,5 milions d'euros. Gràcies a aquesta iniciativa, que forma part del seu projecte de col·laboració social, l'any passat 12.900 famílies de tot Espanya es van beneficiar d'aquest suport que els va aportar millores tant directes com indirectes, segons es desprèn de l'informe elaborat per la Fundació Ecologia i Desenvolupament (ECODES) que ha mesurat el benefici social de la col·laboració que manté Mercadona amb menjadors socials.

Segons l'informe realitzat per ECODES, la implicació de Mercadona té un retorn social, econòmic i mediambiental, que es tradueix en benestar social. Concretament, i d'acord amb l'estudi que s’ha fet basat en la metodologia SROI (sigles en anglès de retorn social de les inversions), el programa de col·laboració de la companyia genera un efecte multiplicador clar, que fa que cada euro que la companyia dona directament es tradueixi en 3,7 euros de benefici social, fins a arribar el 2018 a una contribució que, indirectament, ha superat els 42,5 milions d'euros en retorns socials.

L'informe conclou que els 11,5 milions d'euros d'aliments donats a les diferents entitats que gestionen aquests menjadors socials representen el 29 % del benefici social generat, un benefici social directe que evita a aquests 170 menjadors socials la compra dels productes i les despeses associades a la logística de la seva adquisició. A això cal sumar el benefici social indirecte, que assoliria un valor total de 29 milions d'euros, el 70 % del benefici social generat, gràcies a la millora de la salut física i del benestar material i emocional d'aquestes 12.900 famílies. L’1 % del benefici social restant prové de les millores mediambientals que genera aquesta iniciativa de Mercadona, que redueix el malbaratament alimentari i les emissions de CO2, fet que evita la producció de menjar addicional i genera un estalvi d'energia i recursos valorat en 0,5 milions d'euros.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és contribuir-ne al desenvolupament i al progrés de manera sostenible. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquesta política, Mercadona treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients, així com en la construcció de cobertes enjardinades i jardins verticals a les seves botigues.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Mediambiental propi, que està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus. Part d'aquest sistema està basat en els principis de l'Economia Circular i busca la conversió de residus en nous recursos conjuntament amb els proveïdors Totaler. A més, Mercadona treballa amb 33 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

D’ençà del 2009, Mercadona és membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els seus participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, està adherida des de l'any 2011 al Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.