Responsables de la Creu Roja i Mercadona a Catalunya en un moment de la donació

Mercadona lliura 28.200 unitats de llentia cuita a la Creu Roja a Catalunya

03 de juliol de 2020
  • Mercadona ha reforçat el seu compromís solidari amb Catalunya incrementant les donacions a conseqüència de la situació derivada de la crisi sanitària fins als 950.000 quilos des de l’1 de gener i fins avui, xifra que representa més d’un 30 % respecte del mateix període del 2019.
  • Durant la pandèmia, la Creu Roja ha distribuït més d’1,5 milions de quilos d’aliments i ha fet 144.000 lliuraments de productes de primera necessitat a 223.000 persones a Catalunya.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha fet efectiu avui el lliurament de 28.200 unitats de llentia cuita (xifra que equival a 16.000 quilos) a la Creu Roja a Catalunya.

La nova donació feta avui a la Creu Roja forma part de les que la companyia està duent a terme a diverses entitats socials i organitzacions benèfiques de Catalunya a conseqüència de la situació derivada de la COVID-19. En total, des de l’1 de gener i fins avui, ha lliurat 950.000 quilos d’aliments, tant secs com frescos, i articles d’higiene personal a la Creu Roja, als bancs d’aliments de Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona, al banc de productes no alimentaris La Nau i a 35 menjadors socials, entre altres. Dels 950.000 quilos donats del començament d’any ençà, 670.000 corresponen als mesos d’abril, maig i juny, període en què ha incrementat les donacions per ajudar a pal·liar, en la mesura del possible, les demandes dels col·lectius més necessitats.

El 14 de maig, Mercadona ja va fer efectiu un primer lliurament de 15.500 quilos de llentia cuita a la Creu Roja. En aquest sentit, el president de la Creu Roja a Catalunya, Josep Quitet, ha volgut posar de manifest que ”amb aquesta segona donació de llegums de Mercadona a la Creu Roja, reforçarem la distribució d’un producte que aporta proteïna vegetal, que és saludable, equilibrada i idònia de cara a l’estiu per a les persones i les famílies que, per causes sobrevingudes, s’han quedat sense ingressos a causa del coronavirus.”

Per la seva banda, el director de Relacions Externes de Mercadona a Catalunya, Bernat Morales, ha agraït “la tasca que estan duent a terme les entitats socials com la Creu Roja” i ha posat de manifest que “amb aquesta nova donació feta avui s’hauran lliurat 950.000 quilos d’aliments i articles d’higiene personal a diverses entitats i organitzacions benèfiques de Catalunya en poc més de sis mesos, xifra que representa més d’un 30 % més respecte del mateix període de l’any 2019”.

Una política d'acció social sostenible integrada en l'estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen la seva aposta pel creixement compartit.

En el marc d'aquesta política, a més de la col·laboració amb la Creu Roja, els quatre bancs dels aliments de Catalunya i altres entitats socials, la cadena de supermercats també dona productes a 35 menjadors socials de Catalunya. La donació es fa diàriament, de dilluns a dissabte, gràcies als recursos logístics i humans de Mercadona, que lliura els productes en les millors condicions de qualitat i seguretat alimentària per tal que els voluntaris puguin preparar els àpats diaris.

De fet, durant el 2019, la companyia va donar a totes aquestes entitats i organitzacions socials de Catalunya més de 1.478 tones d’aliments, equivalents a gairebé 25.000 carretons de la compra. Aquest compromís solidari també s'ha reforçat del començament d'any ençà a conseqüència de la situació derivada de la crisi sanitària, a la qual la companyia ha respost amb un increment de les donacions de més d’un 30 % respecte del mateix període de l’any anterior, fins a arribar a les 950 tones donades de productes de primera necessitat, tant aliments com articles d’higiene personal, des de l’1 de gener i fins avui.

La resposta integral i coordinada de la Creu Roja

Des de l’inici de la crisi, a mitjans de març, i fins a finals de juny, un equip de 6.382 persones voluntàries i tècniques de la Creu Roja ha distribuït més d’1,5 milions de quilos d’aliments i ha fet 144.395 lliuraments de productes de primera necessitat, com ara medicaments, lots higiènics  o roba, a les 222.042 persones en risc d’exclusió social ateses en més de 150 municipis catalans.

Cal destacar molt especialment les més de 4.500 sol·licituds noves d’incorporació com a voluntariat, en especial de joves estudiants, aturats o afectats per ERTO en aquest període de la pandèmia, 3.200 de les quals ja s’han fet efectives. 

En aquest moment econòmic i social excepcional, la Creu Roja està reforçant les aliances publicoprivades per donar resposta a l’increment notable de la demanda de productes de primera necessitat respecte a la situació anterior a la pandèmia.

De fet, en aquesta crisi provocada per la COVID-19, s’han aconseguit més de 245 col·laboracions empresarials -3.800 a tot l’Estat-, ja siguin donacions de productes (148 empreses), aportacions econòmiques (62) o col·laboracions d’altres tipologies (35), com ara la cessió d’espais, de vehicles o de maquinària industrial.

Responsables de la Creu Roja i Mercadona a Catalunya en un moment de la donacióResponsables de la Creu Roja i Mercadona a Catalunya en un moment de la donació.

Donació de Mercadona a la Creu Roja a CatalunyaDonació de Mercadona a la Creu Roja a Catalunya.

Logo EActiVat