Isaac de la Lama (voluntari del Banc d’Aliments de Sevilla), Marta Rosa (directora de Relacions Externes de Mercadona per a la zona nord de la província de Sevilla) i Ignacio Candau (gerent del Banc d’Aliments de Sevilla)

Mercadona lliura 26.500 quilos de productes al Banc d’Aliments de Sevilla del començament d’any ençà

14 de maig de 2020
  • La companyia de supermercats referma la seva col·laboració amb l'entitat, a la qual ha lliurat avui més de 6.500 quilos de productes, fonamentalment de xarcuteria càrnia i làctia.
  • Mercadona reforça les donacions d'aliments durant la situació excepcional ocasionada per la COVID-19, per donar resposta a les necessitats derivades d’aquesta situació de complexitat extraordinària que estem vivint.
  • Fins ara, la companyia ha donat més de 86.500 quilos de productes de primera necessitat a les diferents entitats i organitzacions socials de la província Sevilla amb què col·labora.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país, ocasionada per la COVID-19. En aquest sentit, la companyia ha lliurat avui més de 6.500 quilos de productes (fonamentalment de xarcuteria càrnia i làctia) al Banc d'Aliments de Sevilla, entitat a la qual ha donat més de 26.500 quilos de productes de primera necessitat del començament d’any ençà.

En el compromís de fer costat als col·lectius més desfavorits, la companyia ha reforçat el seu procés de donacions amb les entitats socials de la província de Sevilla amb què col·labora i ha implementat noves mesures que garanteixen tant la seguretat de les persones com el subministrament d'aquestes organitzacions. Del començament d’any ençà, ha lliurat més de 86.500 quilos d'aliments a la província, dels quals uns 60.000 quilos han anat destinats als menjadors socials amb què Mercadona col·labora a la província sevillana.

Marta Rosa, directora de Relacions Externes de Mercadona per a la zona nord de la província de Sevilla, ha destacat: “La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requereix per part nostra agilitat en les decisions i els plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que calgui per donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en aquesta situació de complexitat extraordinària que estem vivint. Esperem que les donacions que estem duent a terme ajudin a assolir aquest objectiu.”

D’altra banda, Agustín Alcaraz, vicepresident de la Fundació Banc d’Aliments de Sevilla, ha manifestat: "Les aportacions continuades que estem rebent de Mercadona arriben en un moment crucial per al Banc d'Aliments de Sevilla, ja que atesa la impossibilitat de recollir aliments de manera presencial, aquestes donacions ens permeten seguir atenent l'increment de beneficiaris que estan experimentant les nostres entitats col·laboradores en aquests moments.”

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Dins el compromís de compartir amb la societat part de tot el que en rep, Mercadona desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social esmentat anteriorment, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquesta política, Mercadona col·labora amb més de 240 menjadors socials i més de 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, als quals dona aliments diàriament, i participa en les campanyes de recollida d'aliments que aquestes entitats organitzen.

De fet, del començament d'any ençà la companyia ha donat a totes aquestes entitats i organitzacions un total de 4.500 tones d'aliments -4.304 a Espanya i 205 a Portugal. Aquestes quantitats s’han anat incrementant des que el 26 de març, després del parèntesi produït a conseqüència de l'impacte que la COVID-19 va tenir en els processos de la companyia, Mercadona prengués la decisió de reactivar els processos de donació de productes de primera necessitat als menjadors socials i bancs d'aliments amb què col·labora habitualment.

Mercadona també col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Mediambiental propi, que està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus. Part d'aquest sistema està basat en els principis de l'Economia Circular i busca la conversió de residus en nous recursos conjuntament amb els proveïdors Totaler. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

D’ençà del 2009, Mercadona és membre del Fòrum Europeu de la Distribució per a la Sostenibilitat (REAP), un organisme copresidit per la Comissió Europea en què tots els participants són auditats periòdicament i externament en matèria de sostenibilitat. A més, des de l'any 2011 és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Isaac de la Lama (voluntari del Banc d’Aliments de Sevilla), Marta Rosa (directora de Relacions Externes de Mercadona per a la zona nord de la província de Sevilla) i Ignacio Candau (gerent del Banc d’Aliments de Sevilla)Responsables de la Creu Roja i Mercadona a Sevilla durant la donació.

Luis Manuel Bernal, voluntari del Banc d’Aliments de Sevilla, rebent els productes de MercadonaLuis Manuel Bernal, voluntari del Banc d’Aliments de Sevilla, rebent els productes de Mercadona.

AixòNOhadePARAR perquè Això Passarà