Jesús Mediavilla, president de la Fundació Banc d'Aliments de Valladolid, i Laura del Palacio, directora de Relacions Externes de Mercadona a Valladolid

Mercadona lliura 20.000 quilos de producte al Banc d'Aliments de Valladolid

31 de agost de 2021
  • La companyia referma la seva col·laboració amb l'entitat amb el lliurament de productes de primera necessitat, com ara oli, conserves de peix i carn.
  • Mercadona manté el seu compromís amb diverses entitats socials i benèfiques de tota la regió i lliura producte diàriament a 38 menjadors socials.
  • L’any passat Mercadona va donar un total de 1.437 tones d'aliments -l'equivalent a 24.000 carretons de la compra (un 35 % més que l'any anterior)- a la regió.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país, ocasionada per la COVID-19. En aquest sentit, la companyia, que durant el 2020 va donar més de 1.437 tones de productes de primera necessitat a diferents entitats socials de la regió, ha lliurat 20 tones d’aliments de primera necessitat a la Fundació Banc d'Aliments de Valladolid per donar resposta a les demandes de les persones més necessitades en aquesta situació de complexitat extraordinària que estem vivint. El lliurament ha tingut lloc avui a les naus que l'entitat social té situades al polígon d'Argales a Valladolid.

Laura del Palacio, directora de Relacions Externes de Mercadona a Valladolid, destaca: "La companyia, en el compromís ferm de fer costat als col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d’aliments i els menjadors socials de Valladolid i província. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requereix per part nostra agilitat en les decisions i els plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que calgui per donar resposta a les demandes  de les persones més necessitades en aquesta situació de complexitat extraordinària que estem passant."

D'altra banda, Jesús Mediavilla, president de la Fundació Banc d'Aliments de Valladolid agraeix la tasca de la companyia i afirma que "un any més, i enguany de manera especial per la COVID-19 i tantes persones necessitades, Mercadona segueix sent una empresa solidària. El meu agraïment en nom de tots els voluntaris d'aquesta Fundació per la seva generositat en aquests temps difícils en què hi ha tanta necessitat".

L’any 2020 Mercadona va incrementar les seves donacions de producte respecte de l’any anterior un 35 %, l’equivalent a 24.000 carretons de la compra, a través de la col·laboració amb més de 38 menjadors socials de tota la regió, a més de les diferents seus del Banc d'Aliments, la Creu Roja o Càritas Diocesana on la companyia és present.

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit.

Juntament amb la donació d’aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a això, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic.

En aquest sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d’aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica i la reducció de residus. Part d’aquest sistema es basa en els principis de l’Economia Circular i busca la conversió dels residus en nous recursos, juntament amb els Proveïdors Totaler.

Jesús Mediavilla, president de la Fundació Banc d'Aliments de Valladolid, i Laura del Palacio, directora de Relacions Externes de Mercadona a ValladolidJesús Mediavilla, president de la Fundació Banc d'Aliments de Valladolid, i Laura del Palacio, directora de Relacions Externes de Mercadona a Valladolid.