Ús de galetes

Utilitzem "galetes" pròpies i de tercers per elaborar el lloc. Si continua navegant accepta el seu ús.

Més informació i política de galetes.

Exterior del magatzem per a la venda online de Mercadona a Barcelona

Mercadona inicia l'expansió de la compra online a Barcelona ciutat

11 de juny de 2019
  • El magatzem exclusiu per a online és el primer a Barcelona i el segon que la companyia posa en marxa després d'iniciar el servei a València el maig del 2018.
  • Estarà disponible inicialment en quatre codis postals dels districtes de Sarrià-Sant Gervasi i de Les Corts, amb l'objectiu d'ampliar-lo progressivament a la resta de la ciutat en els propers mesos.
  • El nou sistema de compra online, que per ara conviu amb l'actual per a la resta de barris de Barcelona ciutat, té una nova pàgina web i aplicació mòbil, intuïtives i fàcils d'utilitzar.
  • L'equip de Barcelona es compon inicialment de 92 persones i es preveu que la plantilla arribi als 350 treballadors en els propers mesos, d'acord amb l'evolució del projecte.
  • Després d’invertir 7 milions d’euros en un nou centre de distribució al polígon de la Zona Franca.

Seguint l'expansió que va començar a València l'any passat, Mercadona llança el nou servei de compra online després de posar en marxa un magatzem exclusiu per a online a Barcelona, al polígon de la Zona Franca. Des d'aquest centre logístic, que s’anomena "Rusc" (“Colmena” en castellà), la companyia inicia el servei als districtes de Sarrià-Sant Gervasi i de Les Corts, concretament als codis postals 08017, 08021, 08022 i 08034. En les properes setmanes i mesos, incrementarà el servei a la resta de barris de Barcelona ciutat, de manera progressiva.

El servei web de Mercadona online estarà disponible en quatre codis postals de Barcelona

Els clients que resideixin en codis postals que no estiguin coberts pel "Rusc" podran seguir comprant com fins ara a la web clàssica. En funció de l'evolució del projecte, l'empresa anirà expandint el servei a altres codis postals de Barcelona i possiblement a nous municipis en els propers anys. Actualment el projecte online està centrat a donar servei a la ciutat de Barcelona amb el desenvolupament del nou magatzem ubicat al polígon de la Zona Franca.

L'objectiu de la nova compra online no es basa únicament en la millora de la web i l’app, sinó que té associats canvis estructurals importants que permeten optimitzar els processos. Traslladant la preparació i l’enviament de les comandes al “Rusc”, en lloc de gestionar les compres una a una des de les botigues, s'incrementa la productivitat i l’eficiència, que es multipliquen fins a vuit vegades, i es garanteix el millor servei al "Cap" -com la companyia denomina internament el client-.

Aquest nou model manté la mateixa tarifa (7,21 € / comanda) i amplia l'horari de lliurament de 7:00 a 22:00 hores, de dilluns a dissabte, en franges d'1 hora a partir del dia següent d'haver fet la comanda. La compra es pot fer en català i en castellà, i l'assortiment és molt semblant al de les botigues. Els productes es poden localitzar a través de les categories o del cercador de la nova plataforma, que disposa de fotografies de cada producte i de tota la informació rellevant.

L'equip que establirà les bases de la nova compra online al “Rusc” de Barcelona consta inicialment de 92 treballadors que provenen majoritàriament de botigues físiques de la Ciutat Comtal. S'estima que aquest nombre s'incrementi amb noves contractacions fins a arribar als 350 treballadors en els mesos vinents, segons avanci el procés d'expansió. Els equips dedicats al desenvolupament informàtic, el disseny, el producte, la logística i l’atenció al client romandran a la seu a València, des d'on donaran servei també al projecte online de Barcelona.

Juana Roig, directora general del projecte de compra online de Mercadona, ha destacat que "després de l’èxit a València de la compra online de Mercadona durant el seu primer any de vida, avui arribem a Barcelona amb la seguretat que aquest servei disposa d'un potencial enorme. Preveiem que el llançament en aquesta gran ciutat serà una fita significativa en l’aposta ferma de la companyia per abordar el repte de la venda online en alimentació".

Més frescor i eficiència: magatzem exclusiu i vehicles adaptats al transport de productes frescos i congelats amb 3 temperatures

Aquest nou centre logístic online de 10.500 m2 ha suposat una inversió de 7 milions d'euros i té 2.500 m2 destinats a productes frescos, incloent-hi una àrea d'emmagatzematge en fred per a productes refrigerats i congelats que requereixen temperatures inferiors als -20ºC. Els productes frescos es reben i preparen el mateix dia de lliurament al client, de manera que se’n garanteix la màxima qualitat i frescor. Addicionalment, en el nou centre logístic s'han inclòs elements que redueixen el consum energètic considerablement, com ara panells solars i aïllaments especials per a la zona de magatzem de fred. D'altra banda, s'ha reduït el nivell de les plataformes de càrrega perquè els vehicles de repartiment utilitzats al centre de la ciutat, que són més petites que els vehicles de repartiment regulars, es puguin carregar fàcilment per facilitar el lliurament en "l'última milla".

Per a això es disposa d’una flota de 50 vehicles amb tres models diferents que permeten transportar fins a quinze, nou o cinc comandes per viatge en funció de la mida, i que s’adapten a les zones de difícil accés. Aquests vehicles de repartiment estan dissenyats amb 3 zones de temperatura diferenciades perquè els productes frescos i els congelats arribin a casa del client online mantenint la cadena de fred. D'altra banda, incorporen un sistema de descàrrega mecanitzat que minimitza la manipulació de la càrrega, amb la reducció consegüent de sobreesforços per als treballadors i la disminució del temps de descàrrega. Així mateix, tota la flota de vehicles està propulsada per gas, seguint el compromís de la companyia amb el medi ambient.

Quant a les fites següents del projecte, Mercadona preveu el llançament de la nova compra online a Madrid a principis del 2020. En els anys vinents, en línia amb l’aposta sòlida pel projecte online, continuarà la seva expansió a altres grans ciutats d'Espanya.

Nova web i aplicació mòbil per a Barcelona

Exterior del magatzem per a la venda online (anomenat Exterior del magatzem per a la venda online (anomenat "Rusc") ubicat a Barcelona.

Interior del magatzem per a la venda online ubicat a BarcelonaInterior del magatzem per a la venda online ubicat a Barcelona.

Treballadora del magatzem online de BarcelonaTreballadora del magatzem online de Barcelona.

Fornera del magatzem online de BarcelonaFornera del magatzem online de Barcelona.

Repartidor amb vehicle propulsat a gas i descàrrega mecanitzada a BarcelonaRepartidor amb vehicle propulsat a gas i descàrrega mecanitzada a Barcelona.

Panells solars a la coberta del magatzem per a la venda online ubicat a BarcelonaPanells solars a la coberta del magatzem per a la venda online ubicat a Barcelona.