AVÍS DE COOKIES

Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers amb la finalitat de fer que la navegació sigui segura, fer una anàlisi estadística de les visites al web, i també conèixer la seua usabilitad. Si vol més informació, pot consultar la nostra POLÍTICA DE COOKIES. Pot acceptar l'ús de cookies clicant a "ACCEPTAR" o configurar o rebutjar-ne l’ús clicant a "CONFIGURAR/REBUTJAR".

Logotip de Mercadona a l'exterior d'un supermercat

Mercadona inaugura la seva primera botiga a La Palma

08 de novembre de 2018
  • La nova botiga, situada al municipi de Breña Alta, suposa la creació de 64 nous llocs de treball estables i de qualitat.
  • El nou supermercat ha suposat una inversió de 4 milions d'euros i en la seva construcció han participat 70 proveïdors, que han donat feina a més de 250 persones durant la fase d'obra.
  • Aquesta nova botiga, que respon al Nou Model de Botiga Eficient que Mercadona està implantant a la seva xarxa de centres, presenta novetats en totes les seccions i millores tant en l’aspecte mediambiental, com tecnològic i de servei, amb l'objectiu d'optimitzar l'experiència total de compra dels seus clients.

Mercadona ha obert avui el seu primer supermercat a l’illa de La Palma, al municipi de Breña Alta. La nova botiga, situada al Pol. Industrial La Grama, ha suposat una inversió de 4 milions d'euros i la creació de 64 llocs de treball d'ocupació estable i de qualitat i respon al Nou Model de Botiga Eficient que Mercadona està implantant a la seva xarxa de centres. Aquest Nou Model reforça l'excel·lència en el servei, optimitza l'acte de compra dels seus clients i presenta millores de què es beneficien tant els "Caps" (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat.

El nou supermercat de Breña Alta té una superfície de vendes de 1.798 m2 i en la seva construcció han participat 70 proveïdors, que han donat feina a 250 persones durant la fase d'obra.

Disposa d'un disseny totalment renovat respecte al model de botiga anterior, amb nous colors i materials, tant en la façana exterior d'accés al supermercat com en la distribució de les diferents seccions. Aposta també per espais amplis i diàfans, que faciliten l'entrada de llum natural, i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

A més, presenta novetats en totes les seves seccions. Per exemple, disposa de lineals específics de llet fresca i sucs refrigerats, un nou punt d'acabat per a la carn, una góndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, un servei de suc de taronja acabat d'esprémer, una nova exposició a la peixateria per als productes de conquilla i una nova secció de forn amb màquina per tallar el pa i pastisseria refrigerada, entre altres novetats.

També disposa, entre altres millores, d'una nova entrada amb doble vidre que evita corrents d'aire, uns passadissos més amplis, un nou model de carretó de la compra i un nou model de carretó tipus cistell, molt més ergonòmics i lleugers.

Tecnologia i ergonomia per a les treballadores i els treballadors de Mercadona

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou supermercat inclou múltiples mesures per millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per exemple, el nou moble de caixa de Mercadona s’ha desenvolupat en col·laboració amb l'Institut de Biomecànica de València. La botiga també disposa de zones comunes perquè els empleats gaudeixin de més comoditat en els moments de descans, així com un menjador més equipat i uns armariets personals més amplis i còmodes.

A més, aquesta Nova Botiga Eficient de Mercadona està completament connectada tecnològicament mitjançant la integració d’una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb què es pot compartir informació des de qualsevol secció de la botiga, de manera que es facilita l'autogestió de cada supermercat i s’agilitzen els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, hi ha, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes electròniques, que substitueixen el paper per fer gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la botiga en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos.

Estalvi energètic: botiga ecoeficient

Pel que fa a l’aspecte mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40 % el consum energètic respecte al model de botiga convencional, com ara la millora de l'aïllament tèrmic i acústic amb l’optimització dels materials i el gruix de les parets i els sostres, i nous congeladors horitzontals més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, disposa d’un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons les zones i els moments del dia per a una gestió energètica molt més eficient.

L'horari d'obertura d'aquest supermercat és de dilluns a dissabte, de 9 a 21.30 hores, i disposa d'un aparcament de 197 places per a facilitar l'acte de compra a tots els clients que s’hi desplacin en vehicle privat; 5 d’aquestes places disposen de punt de recàrrega per a vehicles elèctrics. A més, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online a través del lloc web www.mercadona.es.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seva coneguda política comercial SPB (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de manera exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de manera permanent. Així, Mercadona pot oferir als seus clients, amb independència de qui fabriqui el producte, un assortiment eficaç amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Al tancament del 2017, Mercadona havia invertit més de 480 milions d'euros tant en la reforma de com en l'obertura de nous supermercats amb aquest nou Model de Botiga.

Mercadona a les Canàries

Amb aquesta nova botiga, la companyia té 86 supermercats a les Canàries i va tancar el 2017 amb una plantilla de 4.331 persones, amb ocupació estable i de qualitat. Les compres als proveïdors canaris van créixer fins als 496 milions d'euros el 2017.

La inversió conjunta de Mercadona i els seus interproveïdors a les Canàries el 2017 va ser de 32,7 milions d'euros.