AVÍS DE COOKIES

Aquest lloc web fa servir cookies pròpies i de tercers amb la finalitat de fer que la navegació sigui segura, fer una anàlisi estadística de les visites al web, i també conèixer la seua usabilitad. Si vol més informació, pot consultar la nostra POLÍTICA DE COOKIES. Pot acceptar l'ús de cookies clicant a "ACCEPTAR" o configurar o rebutjar-ne l’ús clicant a "CONFIGURAR/REBUTJAR".

Obertura botigues Castelló

Castelló - Mercadona inaugura els seus dos primers supermercats eficients a la ciutat de Castelló el 29 de novembre

20 de novembre de 2018
  • Aquest nou concepte de supermercat presenta novetats en totes les seccions i millores tant en l’aspecte mediambiental, com tecnològic i de servei, amb l'objectiu d'optimitzar l'experiència total de compra dels seus clients.
  • La reforma del supermercat ubicat al Grau de Castelló per adaptar-lo al nou Model de Botiga Eficient ha suposat una inversió de 3,3 milions d'euros i la participació de 20 proveïdors d'obres.
  • D'altra banda, la construcció d'un nou supermercat ubicat dins del centre comercial Estepark ha suposat la inversió de 2,7 milions d'euros i la participació d'uns altres 35 proveïdors d'obres.

Mercadona té previst inaugurar el 29 de novembre les seves dues primeres botigues amb el nou Model de Botiga Eficient a la ciutat de Castelló: una al Grau de Castelló, concretament a l'avinguda Ferrandis Salvador, i una altra dins del centre comercial Estepark, a l’avinguda Enrique Gimeno número 101; aquesta nova obertura suposarà el tancament de l’altra botiga més propera situada a l'avinguda Tàrrega Monteblanco. La reforma del primer supermercat ha suposat una inversió de 3,3 milions d'euros i la participació de 20 proveïdors d'obres; l'obertura del segon, una inversió de 2,7 milions d'euros i la col·laboració de 35 proveïdors. En total, la companyia ha invertit 6 milions d'euros a la ciutat de Castelló per dotar-la de les seves dues primeres botigues eficients. Aquest nou model de supermercat, que reforça l'excel·lència en el servei i optimitza l'acte de compra dels seus clients, presenta millores de què es beneficien tant els "Caps" (clients), com els treballadors, els proveïdors i la societat.

Per a això, aquest nou model presenta novetats en totes les seves seccions. Per exemple, disposa d'una góndola central a la perfumeria per a la cosmètica especialitzada, una nova secció de forn amb màquina per tallar el pa, xarcuteria amb pernil al tall i envasat, i una nova exposició a la peixateria per als productes de conquilla, entre d'altres novetats.

Aquesta nova generació de supermercat eficient disposa d'uns passadissos més amplis i un nou model de carretó de la compra molt més ergonòmic i lleuger, entre altres millores. A més, la sala de venda de tots dos supermercats, de més de 1.800 metres quadrats en el cas de la botiga del Grau de Castelló i de més de 1.700 metres quadrats en la d’Estepark, disposa d'un disseny totalment renovat respecte a l'anterior model de botiga, amb nous colors i materials. S'aposta per espais amplis i diàfans, que faciliten l’entrada de llum natural i colors càlids en la delimitació dels diferents ambients.

Tecnologia i ergonomia per a les treballadores i el treballadors de Mercadona

Addicionalment, amb l'objectiu de facilitar les tasques diàries dels treballadors, aquest nou model de supermercat inclou múltiples mesures per millorar l'ergonomia i eliminar sobreesforços. Per exemple, el nou moble de caixa de Mercadona s’ha desenvolupat en col·laboració amb l'Institut de Biomecànica de València. Les botiges també disposen de zones comunes perquè els empleats gaudeixin de més comoditat en els moments de descans, així com un menjador més equipat i uns armariets personals més amplis i còmodes.

A més, aquest nou Model de Botiga Eficient de Mercadona està completament connectat tecnològicament mitjançant la integració d’una sèrie de dispositius electrònics i eines col·laboratives per als treballadors, amb què es pot compartir informació des de qualsevol secció de la botiga, de manera que es facilita l'autogestió de cada supermercat i s’agilitzen els processos de tota la cadena. Entre els nous dispositius, hi ha, entre altres, la línia de caixes, les balances o l'ús de tauletes electròniques, que substitueixen el paper per fer gestions administratives. Tot això permet optimitzar els processos i conèixer la gestió de la botiga en temps real, la qual cosa facilita la presa de decisions i contribueix a una major agilitat, especialment, en la gestió dels productes frescos.

Estalvi energètic: botiga ecoeficient

Pel que fa a l’aspecte mediambiental, s'han pres mesures que permeten reduir fins a un 40 % el consum energètic respecte al model de botiga convencional, com ara la millora de l'aïllament tèrmic i acústic amb l’optimització dels materials i el gruix de les parets i els sostres, i nous congeladors horitzontals més eficients energèticament i respectuosos amb el medi ambient. A més, disposa d’un sistema d'il·luminació LED automatitzat que es regula segons les zones i els moments del dia per a una gestió energètica molt més eficient.

L'horari d'obertura del supermercat del Grau de Castelló és de dilluns a dissabte, de 9.00 a 21.30 hores, i disposa d'un aparcament de 173 places per a facilitar l'acte de compra a tots els clients que s’hi desplacin en vehicle privat. D'altra banda, l'horari d'obertura del supermercat d’Estepark és de dilluns a dissabte de 10.00 a 22.00 hores i comparteix l'aparcament del centre comercial amb més de 1.000 places. En tots dos casos, Mercadona ha habilitat el seu servei a domicili i la compra online a través del lloc web www.mercadona.es.

Amb aquesta nova obertura, els clients de Mercadona es beneficiaran de la seva coneguda política comercial SPB (Sempre Preus Baixos), que la companyia utilitza de manera exclusiva i que consisteix a garantir el menor preu unitari dels productes, amb la millor qualitat, de manera permanent. Així, Mercadona pot oferir als seus clients, amb independència de qui fabriqui el producte, un assortiment eficaç amb la màxima qualitat i al mínim preu possible.

Al tancament del 2017, Mercadona havia invertit més de 480 milions d'euros tant en la reforma com en l’obertura de nous supermercats amb aquest nou Model de Botiga.