Possible Mercadona del futur

Mercadona i Lanzadera busquen empreses innovadores per impulsar el canvi sostenible de la cadena alimentària

10 de setembre de 2019
  • El nou Programa Corporate donarà suport a projectes empresarials que aportin solucions en àrees com la reducció i l’eliminació de plàstics, l'estalvi d'energia, la gestió de residus, els productes saludables o la distribució urbana.
  • Els emprenedors seleccionats comptaran amb suport econòmic, assessorament i formació de totes dues entitats i disposaran de les instal·lacions de Marina de Empresas.

Mercadona i Lanzadera impulsen el desenvolupament d'empreses capaces de contribuir al desenvolupament sostenible de la cadena alimentària per tal de donar resposta a la demanda creixent de la societat en matèria de cura del medi ambient i sostenibilitat. Totes dues han posat en marxa un Programa Corporate, adreçat a emprenedors innovadors en les cinc àrees següents: productes saludables, estalvi d'energia, eliminació i reducció de plàstics, model de distribució urbana i gestió de residus.

Vídeo en castellà

El Programa Corporate està concebut com a complement a l'estratègia d'innovació de Mercadona des d'àrees externes a la companyia mateixa, amb l'objectiu d'oferir solucions a grans corporacions empresarials.

Amb aquesta iniciativa, Lanzadera suma noves actuacions als programes ja implantats en col·laboració amb grans empreses d'àmbits molt diversos, que han donat com a resultat propostes que aporten innovació i progrés a la societat i al teixit empresarial espanyol. 

Ara serà Mercadona qui lideri aquest Programa Corporate de Lanzadera aportant els coneixements propis del sector i la metodologia de gestió empresarial inherent a l'acceleradora. Totes dues entitats potenciaran empreses emergents (o start-ups), capaces de resoldre els reptes plantejats, situant el benefici al client en el focus de totes les decisions.

"Per Lanzadera és un orgull poder donar suport a Mercadona en el seu compromís decidit amb la innovació mitjançant el suport a emprenedors capaços de resoldre els reptes que en aquest moment es planteja la companyia", assenyala Javier Jiménez, director general de Lanzadera.

Segons Nichan Bakkalian, responsable d'Organització de Mercadona, "el Programa Corporate ens permetrà accedir a persones i idees que es vulguin unir a nosaltres i actuïn com a dinamitzadors del canvi per avançar en sostenibilitat. Treballarem conjuntament per afrontar aquests cinc grans reptes i buscar propostes disruptives i innovadores que tinguin un efecte transformador en àrees en què la societat demana solucions. Des de Mercadona, volem crear aquest entorn obert per captar talent extern de persones decidides a innovar, amb propostes arriscades i valentes. És una gran oportunitat per a tots".

Un jurat, format per experts de Mercadona i Lanzadera, farà el procés de selecció dels emprenedors, les propostes dels quals s'han d'implantar i materialitzar al llarg del programa d'acceleració, que s'iniciarà el gener del 2020 i tindrà una durada de fins a 11 mesos.

Durant aquesta fase, Mercadona podrà adquirir els productes o serveis que hagi desenvolupat l’start-up i esdevenir, així, el seu client. El Programa Corporate és equity-free, fet que suposa que l'emprenedor no ha de cedir cap percentatge de l'empresa per la seva participació.

Al llarg del procés, les empreses seleccionades comptaran amb suport econòmic i amb formació i accés a mentors i professionals de totes dues organitzacions. També tindran el suport dels especialistes i els centres corporatius de Mercadona per poder validar els avenços aconseguits. A més, podran conèixer i aplicar el model de gestió empresarial de Qualitat Total.

Els emprenedors tindran a la seva disposició les instal·lacions de Marina de Empresas per desenvolupar les seves propostes i estar en contacte amb altres start-ups en una atmosfera de treball enriquidora.

El període d'inscripció per al Programa Corporate amb Mercadona ja està obert i acabarà el 4 de novembre vinent. Els emprenedors poden presentar la seva sol·licitud a través del web de Lanzadera, sigui quin sigui el grau de maduresa de les propostes: des de les idees que calgui desenvolupar fins a les que ja es trobin implementades en empreses.

Sobre Mercadona

Mercadona és una empresa de supermercats físics i de venda online amb presència a Espanya i Portugal. Amb una plantilla de 87.000 persones, 900 d'elles a Portugal, el 2018 va aconseguir unes vendes de 24.305 milions d'euros després de registrar un increment d'un 6 % respecte a l'exercici anterior. La companyia, que el 2018 va fer una inversió rècord per valor de 1.504 milions, va aconseguir un benefici net de 593 milions d'euros i, a més, en el marc de la seva política de creixement compartit, va repartir un total de 325 milions d'euros entre la plantilla en concepte de prima per objectius.

Aquesta iniciativa s'emmarca en el compromís que Mercadona manté amb la societat: compartir amb ella la riquesa que genera. Amb aquest objectiu es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit. Part important del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat mediambiental, enfocada a l'optimització logística i la gestió de la distribució urbana, l'eficiència i l’estalvi energètic, la reducció de plàstics i residus, i l'impuls de l'alimentació saludable, entre d’altres aspectes.

Sobre Marina de Empresas i Lanzadera

La incubadora i acceleradora de start-ups Lanzadera forma part, juntament amb EDEM Escuela de Empresarios i la societat d'inversió Angels, del pol d'emprenedoria Marina de Empresas. Es tracta d'una iniciativa de Juan Roig, situada a la Marina de València, que té la missió de formar, assessorar i finançar els emprenedors d'avui i del futur, i que constitueix una aposta per la creació de riquesa, l'ocupació i el foment de la cultura de l'emprenedoria.

Lanzadera ofereix programes diferents en funció de la tipologia i de la maduresa de les empreses i dels projectes. A més, compta amb acords Corporate amb altres vuit grans companyies de projecció internacional i de diversos sectors, en què es brinda als emprenedors la possibilitat de resoldre nous reptes d'innovació que aquestes plantegen. Per formar part dels programes, els emprenedors poden enviar el seu projecte a www.lanzadera.es.

Per a més informació, accedeix al web del Programa Corporate.

Nichan Bakkalian, responsable d'Organització de Mercadona, juntament amb Javier Jiménez Marco, director general de Lanzadera, a les instal·lacions de Marina de EmpresasNichan Bakkalian, responsable d'Organització de Mercadona, juntament amb Javier Jiménez Marco, director general de Lanzadera, a les instal·lacions de Marina de Empresas.

Javier Jiménez Marco, director general de Lanzadera, y Nichan Bakkalian, director de Innovación de Mercadona, durante la firma del convenio del nuevo Programa CorporateJavier Jiménez Marco, director general de Lanzadera, i Nichan Bakkalian, responsable d'Organització de Mercadona, durant la signatura del conveni del nou Programa Corporate.