Cítrics d’origen nacional a la secció de Fruita i Verdura de Mercadona

Mercadona finalitza la campanya de taronja i mandarina d’origen Espanya durant la qual en compra més de 192.000 tones

12 de setembre de 2022
  • Fontestad Citrus, Frutinter, Martinavarro, Frutas Tono, Bollo International Fruits, Bagu, Dracma, Anecoop, SAT Canarisol, Agronostrum, Frutas Plasencia, Nufri, Hermanos Torres y Sucesores, Lasarte, AM Fresh Spain Citrus, Alcafruit, Vicente Giner, Agrios Selectos, V-Ros, Mogalla, Frutas Poveda, Tana, Frugarva, Mundosol i Perales y Ferrer, proveïdors de taronja, mandarina i llimona, se sumen als més de 350 proveïdors de fruites i verdures amb què la companyia col·labora.
  • Durant la campanya de taronges i mandarines d’origen Espanya, que ha durat aproximadament des de l'octubre del 2021 fins a l'inici del mes de setembre del 2022, Mercadona ha comprat més de 140.000 tones de taronges i 52.000 tones de mandarines a proveïdors especialistes nacionals que mantenen relacions estables amb més de 2.500 agricultors d’arreu d’Espanya.
  • En la seva aposta per la fruita i la verdura de proximitat, en la campanya 2021-2022 la companyia ha comprat més de 209.000 tones de taronges, llimones, mandarines i altres cítrics produïts a la Comunitat Valenciana, Andalusia, la Regió de Múrcia, Catalunya i les Canàries.
  • Després d’acabar aquesta campanya i durant el mes de setembre, es podran adquirir taronges d'altres orígens fins a la nova campanya de cítrics d’origen Espanya, que comença les primeres setmanes d'octubre amb la incorporació de les mandarines de la varietat oronules. Les taronges arribaran a les botigues a l'inici de novembre.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, acaba avui la campanya 2021-2022 de taronges i mandarines d'origen Espanya amb un balanç de compres que supera les 192.000 tones. En la campanya 2021-2022, Mercadona ha comprat en total més de 209.000 tones de cítrics espanyols, de les quals 140.000 tones corresponen a taronges. Destaquen també els volums de mandarines i llimones, que han arribat a les 52.000 i 17.000 tones, respectivament.

El compromís de Mercadona amb el sector primari és ferm i dona prioritat a garantir relacions estables i transparents amb els seus més de 26 proveïdors nacionals, que al seu torn treballen amb més de 2.500 agricultors d’arreu d’Espanya. Aquesta política permet que, des de fa anys, més del 85 % del total de taronges que comercialitza Mercadona sigui d'origen nacional.

L’octubre vinent comença la nova campanya d'origen Espanya

Durant el mes de setembre, els Caps (clients) de Mercadona podran adquirir taronges d'altres orígens, fins a les primeres setmanes d'octubre, quan tornarà a començar la campanya de cítrics d’origen Espanya i les llimones i les mandarines de la varietat oronules arribaran a les botigues. Mercadona continuarà incorporant diverses varietats locals al llarg del mes d'octubre i durant les dues primeres setmanes de novembre incorporarà les taronges d’origen Espanya progressivament a tota la cadena.

Foment del consum de cítrics i fruites i verdures de temporada per a un cistell equilibrat

L'empresa fomenta el consum de cítrics, així com del suc de taronja acabat d’esprémer de Mercadona, disponible a la secció de Fruita i Verdura en els tres formats d'envàs habituals, de 250 mil·lilitres, 500 mil·lilitres i 1 litre, tots fets amb plàstic reciclat per afavorir l'economia circular. Aquest servei, que es va començar a implantar el 2016 a totes les botigues de la cadena, és un projecte que es va desenvolupar a través de la innovació conjunta entre Mercadona, el proveïdor especialista Zumex i els clients mateixos.

Els cítrics són rics en vitamines, minerals i antioxidants, i el seu consum contribueix a mantenir una dieta equilibrada. Les taronges, les mandarines i les llimones, entre altres cítrics, són grans aliats per completar un cistell equilibrat.

Mercadona dona suport les campanyes del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA) sobre les fruites i verdures de temporada. Així mateix, defensa les pràctiques comercials justes i, des de fa anys, està adherida al Codi de Bones Pràctiques Mercantils en la Contractació Alimentària. Aquest acord voluntari, que va suposar un pas més en la promoció de pràctiques comercials justes, s'emmarca en la Llei de mesures per a millorar el funcionament de la cadena alimentària i està impulsat pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA) en col·laboració amb diferents associacions de tota la cadena agroalimentària a Espanya.

Taronges d’origen Espanya de la campanya nacional 2021-2022 de MercadonaTaronges d’origen Espanya de la campanya nacional 2021-2022.

Cítrics d’origen nacional a la secció de Fruita i Verdura de MercadonaCítrics d’origen nacional a la secció de fruita i verdura de Mercadona.