Cítrics nacionals

Mercadona finalitza la campanya de cítrics d’origen Espanya durant la qual en compra més de 200.000 tones

21 de agost de 2023
  • Durant la campanya de taronges i mandarines d’origen Espanya, que ha durat aproximadament des de l'octubre del 2022 fins a l'inici del mes d’agost del 2023, Mercadona ha comprat més de 140.000 tones de taronges i 56.000 de mandarines a proveïdors especialistes espanyols que mantenen relacions estables amb més de 2.500 agricultors d’arreu d’Espanya.
  • En la seva aposta per la fruita i la verdura de proximitat, en la campanya 2022-2023 la companyia ha comprat més de 200.000 tones de taronges, llimones, mandarines i altres cítrics produïts a la Comunitat Valenciana, Andalusia, la Regió de Múrcia, Catalunya i les Canàries.
  • Un cop finalitzada aquesta campanya, es podran adquirir taronges d'altres orígens fins a la nova campanya de cítrics d’origen Espanya, que comença les primeres setmanes d'octubre amb la incorporació de les mandarines i les llimones. Les taronges arribaran a les botigues a l'inici de novembre, segons les perspectives climàtiques actuals.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, acaba avui la campanya 2022-2023 de taronges i mandarines d'origen Espanya amb un balanç de compres que supera les 196.000 tones. Durant aquest període, ha comprat en total més de 200.000 tones de cítrics espanyols, dels quals 140.000 tones corresponen a taronges. Destaquen de la mateixa manera els volums de mandarines i llimones, que han arribat a les 56.000 i 17.000 tones, respectivament.

El compromís de Mercadona amb el sector primari és ferm i dona prioritat a garantir relacions estables i transparents amb els seus més de 25 proveïdors nacionals, que al seu torn treballen amb més de 2.500 agricultors d’arreu d’Espanya. Aquesta política permet que, des de fa anys, més del 85 % del total de taronges que comercialitza siguin d'origen nacional.

L’octubre vinent comença la nova campanya d'origen Espanya

Des de mitjans d'agost fins a finals d’octubre, els Caps (clients) de Mercadona podran adquirir taronges d'altres orígens. La primera setmana d'octubre tornarà a començar la campanya de cítrics d’origen Espanya, i les llimones i les mandarines arribaran a les botigues. Mercadona continuarà incorporant diverses varietats nacionals de cítrics al llarg del mes d'octubre i, a principis de novembre, incorporarà taronges d’origen Espanya progressivament a tota la cadena.

Foment del consum de cítrics i fruites i verdures de temporada per a un cistell equilibrat

L'empresa fomenta el consum de cítrics, així com del suc de taronja acabat d’esprémer de Mercadona, disponible a la secció de fruita i verdura en els tres formats d'envàs habituals, de 250 mil·lilitres, 500 mil·lilitres i 1 litre. Aquest servei, que es va començar a implantar l’any 2016 a totes les botigues de la cadena, és un projecte que es va desenvolupar a través de la innovació conjunta entre Mercadona, el proveïdor especialista Zumex i els clients mateixos.

Els cítrics són rics en vitamines, minerals i antioxidants, i el seu consum contribueix a mantenir una dieta equilibrada. Les taronges, les mandarines i les llimones, entre altres cítrics, són grans aliats per completar un cistell equilibrat.

Mercadona dona suport a les campanyes del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA) sobre les fruites i verdures de temporada. Així mateix, defensa les pràctiques comercials justes i, des de fa anys, està adherida al Codi de Bones Pràctiques Mercantils en la Contractació Alimentària. Aquest acord voluntari, que va suposar un pas més en la promoció de pràctiques comercials justes, s'emmarca en la Llei de mesures per a millorar el funcionament de la cadena alimentària i està impulsat pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA) en col·laboració amb diferents associacions de tota la cadena agroalimentària a Espanya.

Taronges d’origen Espanya a MercadonaTaronges d'origen nacional a Mercadona durant la campanya 2022-2023.