Logotip verd en botiga Mercadona

Mercadona és l'empresa més responsable del sector i la segona en l’àmbit nacional segons el monitor empresarial MERCO

11 de febrer de 2020
  • La valoració de ciutadans, experts i directius situa la companyia al podi del Rànquing General d'Empreses Responsables i amb Govern Corporatiu 2019 de MERCO.
  • En total, més de 10.000 persones han participat en l'avaluació, que reconeix Mercadona com una de les empreses més responsables.

Mercadona es posiciona com l'empresa més responsable del sector de la distribució generalista a Espanya i la segona empresa en l’àmbit general, segons les dades del Rànquing General d'Empreses Responsables i amb Govern Corporatiu 2019 realitzat pel Monitor Espanyol de Reputació Corporativa (MERCO).

Aquest estudi compta amb la participació d’un total de més de 10.000 enquestats, entre els quals hi ha 1.282 directius, 91 experts en RSC, 111 periodistes d'informació econòmica, 103 analistes financers, 40 membres de govern, 84 social media managers, 125 responsables d'ONG, 100 membres de sindicats i 100 membres d'associacions de consumidors, així com 8.289 ciutadans. A més, també s'encarrega d'analitzar els indicadors de gestió relacionats amb la responsabilitat corporativa i el bon govern de 68 empreses.

La valoració es realitza en fases diferents. Primer, els directius empresarials responen el qüestionari, els experts avaluen les empreses i els ciutadans valoren les companyies. Posteriorment, amb tot això s'obté el rànquing provisional, al qual els tècnics d'Anàlisi i Recerca apliquen una avaluació per mèrits de responsabilitat corporativa de les empreses.

Mercadona agraeix aquest reconeixement per part de la societat i continua amb el compromís de contribuir-ne al desenvolupament i al progrés de manera sostenible. La companyia té un Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació que reforcen l’aposta pel creixement compartit.

Monitor Empresarial de Reputació Corporativa (MERCO)

MERCO és un dels monitors principals de Reputació Corporativa d'Espanya i Amèrica Llatina, que s'encarrega d'avaluar la reputació de les empreses des del 1999. Aquesta organització no rep subvenció o patrocini, ni públic ni privat; la seva única font de finançament és la comercialització d'informes.