Logotip de Mercadona memòria 2019

Mercadona és la segona empresa més compromesa socialment en la gestió de la crisi del coronavirus segons Merco

20 de maig de 2020
  • Més de 2.200 persones, entre ciutadans, analistes financers, representants d'ONG, associacions de consumidors, periodistes i ciutadans, entre d'altres, han participat en l'elaboració d'aquest monitor empresarial de caràcter extraordinari.
  • Per a aquest rànquing, s'han avaluat les accions de les empreses en matèria de reputació i imatge corporativa.

Mercadona obté la segona millor valoració en el rànquing sobre el compromís/responsabilitat social de les empreses durant la pandèmia, per darrere d'Inditex, que ha elaborat de manera extraordinària el Monitor Espanyol de Reputació Corporativa (Merco). Aquest estudi reconeix les empreses que han fet una gestió més responsable a Espanya durant la crisi actual produïda per la COVID-19.

Els resultats del rànquing s'han obtingut a través de la participació de més de 2.200 persones pertanyents a àmbits diversos: analistes financers, periodistes, representants d'ONG, membres de sindicats, associacions de consumidors, catedràtics de l'àrea d'empresa, social media managers i ciutadans. Aquests perfils han valorat les accions de les empreses en matèria de reputació i imatge corporativa.

La companyia, fidel al seu model d'empresa, està molt orgullosa dels resultats, ja que es tracta d'un reconeixement per part de la societat per la gran feina que ha fet tota la companyia per fer front a aquesta situació excepcional i seguir sent una empresa "que la Societat vulgui que existeixi i se’n senti orgullosa". El model de gestió de Mercadona té per objectiu aconseguir el creixement compartit a través de la satisfacció dels cinc components de la companyia: "El Cap" (com internament anomena el client), el Treballador, el Proveïdor, la Societat i el Capital.

Monitor Empresarial de Reputació Corporativa (Merco)

Merco és un dels monitors principals de reputació corporativa d'Espanya i Amèrica Llatina, que s'encarrega d'avaluar la reputació de les empreses des del 1999. Aquesta organització no rep subvenció o patrocini, ni públic ni privat; la seva única font de finançament és la comercialització d'informes.

AixòNOhadePARAR perquè Això Passarà