Logotip Mercadona a l'exterior de botiga

Mercadona és la primera empresa del sector i la segona en l’àmbit nacional amb millor reputació al rànquing MERCO 2019

23 de maig de 2019
  • El president de Mercadona, Juan Roig, ocupa la primera posició al "Rànquing General de Líders 2019".
  • Més de 47.000 persones premien la reputació de la companyia per vuitè any consecutiu.
  • Ciutadans, consumidors, sindicats, ONG, influents i directius participen en l'avaluació.

Mercadona es consolida com la 1a empresa del sector de la distribució generalista a Espanya i la 2a empresa amb millor reputació a Espanya al "Rànquing General d'Empreses 2019" del Monitor Espanyol de Reputació Corporativa (MERCO).

D'altra banda, el president de la companyia, Juan Roig, se situa com a líder amb millor reputació a Espanya i recupera la 1a posició al "Rànquing General de Líders 2019" del mateix monitor, després que quedés en segon lloc en l’edició passada.

Els resultats de tots estudis s'obtenen amb les valoracions de més de 47.000 participants d’àrees diverses: directius d'empreses, catedràtics, analistes financers, associacions de consumidors, ciutadans, representants d'ONG, sindicats, periodistes i influents, entre d'altres.

Fidel al seu model de qualitat total, la companyia està molt orgullosa dels resultats, ja que es tracta d'un reconeixement per part de la societat dels llocs on és present. El model de gestió de la companyia té per objectiu aconseguir el creixement compartit a través de la satisfacció dels cinc components de l'empresa: "El Cap" (com internament anomenem el client), el Treballador, el Proveïdor, la Societat i el Capital.

Monitor Empresarial de Reputació Corporativa (MERCO)

MERCO, que enguany publica la 19a edició, és un dels monitors principals de Reputació Corporativa d'Espanya i Amèrica Llatina. Es tracta d'un monitor de metodologia rigorosa, que està verificat independentment per l'auditora KPMG. Aquesta organització no rep subvenció o patrocini ni públic ni privat; la seva única font de finançament és la comercialització d'informes.

Les principals àrees avaluades han estat la qualitat dels productes i serveis, la reputació interna i el clima laboral, els resultats econòmics i financers, l'ètica, i la responsabilitat social i mediambiental de les empreses, entre d'altres.