Logotip Mercadona a l’entrada de botiga

Mercadona es consolida com la primera empresa del sector i la segona en l’àmbit nacional amb millor reputació segons el rànquing Merco 2020

08 de octubre de 2020
  • En total, més de 44.000 persones reconeixen la reputació de la companyia a la 20a edició del rànquing.
  • Ciutadans, consumidors, sindicats, ONG, periodistes, i directius participen en l'avaluació.
  • El president de Mercadona, Juan Roig, ocupa la primera posició al Rànquing General de Líders 2020.

Mercadona es consolida com la primera empresa del sector de la distribució generalista a Espanya i la segona empresa amb millor reputació a Espanya al Rànquing General d'Empreses 2020 del Monitor Espanyol de Reputació Corporativa (Merco).

Així mateix, el mateix monitor situa el president de la companyia, Juan Roig, com el líder amb millor reputació a Espanya amb la primera posició al Rànquing General de Líders 2020, de manera que manté el mateix lloc que l’edició passada.

Tots dos resultats s'han obtingut a través de les valoracions de més de 44.000 persones pertanyents a àmbits diversos, com ara directius d'empreses, catedràtics, analistes financers, associacions de consumidors, ciutadans, representants d'ONG, sindicats, periodistes i influents, entre d'altres. Per a la realització del rànquing, Merco avalua diferents dimensions, com ara la qualitat dels productes i els serveis, la reputació interna, el clima laboral o l'ètica empresarial.

Fidel al seu model de Qualitat Total, Mercadona es mostra, una edició més, molt orgullosa dels resultats, ja que són un reconeixement per part de la societat dels llocs on és present. Tanmateix, també és plenament conscient del recorregut de millora que hi ha en àmbits com la digitalització i la gestió mediambiental, en què la companyia ja està treballant des de fa anys amb l'objectiu de contribuir a millorar l'entorn social, econòmic i ambiental amb què es relaciona.

El projecte empresarial de Mercadona es fonamenta en la promoció i el foment de la prosperitat compartida. És per això que aposta per una activitat eficient, responsable i sostenible, que genera benestar i li permet avançar diàriament en l'objectiu de "ser una empresa que la gent vulgui que existeixi i se’n senti orgullosa".

Monitor Empresarial de Reputació Corporativa (Merco)

Merco és un dels monitors principals de reputació corporativa d'Espanya i Amèrica Llatina. Aquest monitor, que enguany publica la 20a edició, es regeix per una metodologia rigorosa, que l'auditora KPMG verifica de manera independent. Així mateix, aquesta organització no rep subvenció o patrocini, ni públic ni privat; la seva única font de finançament és la comercialització d'informes.

Les principals àrees avaluades han estat la qualitat dels productes i serveis, la reputació interna i el clima laboral, els resultats economicofinancers, l'ètica i la responsabilitat social i mediambiental de les empreses, entre d'altres.

Logo EActiVat