Imanol Flandes, director de Relacions Externes de Mercadona a Navarra, i Marisol Villar i Joaquín Fernández, presidenta i expresident del BAN

Mercadona dona més de 7.000 quilos de productes de primera necessitat a la Fundació Banc d’Aliments de Navarra

22 de juny de 2021
  • La cadena de supermercats ha donat més de 460 tones de productes de primera necessitat a diferents entitats de Navarra el 2020.

Mercadona ha donat a la Fundació Banc d'Aliments de Navarra (BAN) més de 7.000 quilos de productes de primera necessitat. Amb l'objectiu de continuar atenent els col·lectius més desfavorits, la cadena de supermercats ha lliurat al BAN conserves de peix, galetes, oli, alimentació infantil, llet, arròs i pasta, entre altres productes.

En el lliurament han estat presents Marisol Villar, presidenta de la Fundació Banc d'Aliments de Navarra, i Imanol Flandes, director de Relacions Externes de Mercadona a Navarra. Flandes ha afirmat: "Des de Mercadona hem volgut donar resposta a la crida d'auxili solidari del BAN amb aquesta donació privada, que se suma a les nostres donacions diàries." Per la seva banda, Villar ha agraït "tant la donació d'avui com la col·laboració diària de Mercadona amb el lliurament de productes de primera necessitat. Tot això ens serveix per ajudar més de 25.000 persones".   

Mercadona ha donat més de 460 tones de productes a entitats socials de Navarra el 2020. Aquesta quantitat significa un augment del 64 % de les aportacions d'aliments i altres productes a entitats socials respecte de l'any anterior, a conseqüència de la crisi sanitària i econòmica actual.

En el marc de la seva responsabilitat social empresarial, Mercadona no només fa aquesta col·laboració amb el BAN, sinó que també col·labora diàriament, donant productes de primera necessitat, amb la Fundació Ilundáin Haritz Berri, Hermanitas de los Pobres de Pamplona, el menjador solidari Paris 365, el menjador solidari Villa Javier de Tudela, la llar San Francisco Javier de Tafalla i la Fundació Residència de Gent Gran San Jerónimo d’Estella-Lizarra. D'aquesta manera, cobreix totes les zones de la Comunitat on és present.

Mercadona a Navarra

Mercadona té onze botigues a Navarra: tres a Pamplona (av. Gipuzkoa, av. San Jorge i av. Sancho el Fuerte) i una a Ansoáin, a Aranguren, a Barañáin, a Burlada, a Valle de Egüés, a Estella-Lizarra, a Tafalla i a Tudela. Totes les botigues sumen una plantilla de 701 persones, amb ocupació estable i de qualitat. Un altre fet que demostra l'aposta de Mercadona per Navarra són els 467 milions d'euros en compres fetes a proveïdors navarresos.

Fundació Banc d'Aliments de Navarra

El nombre de persones que atén mensualment la Fundació Banc d'Aliments de Navarra s'ha multiplicat exponencialment: ha passat de 22.400 el mes de febrer del 2020 a més de 25.100 persones actualment. En el context actual de crisi econòmica, cal assenyalar que a les 22.400 persones ja receptores d'aliments de la Fundació abans de la pandèmia s'hi han sumat gairebé 3.000 nous homes i dones amb necessitat alimentària urgent al llarg de tota la geografia foral.

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit. Juntament amb la donació d’aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a això, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic. En aquest sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d’aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Imanol Flandes, director de Relacions Externes de Mercadona a Navarra, i Marisol Villar i Joaquín Fernández, presidenta i expresident del BANImanol Flandes, director de Relacions Externes de Mercadona a Navarra, i Marisol Villar i Joaquín Fernández, presidenta i expresident del BAN.