Responsables del Banc d'Aliments de Badajoz i de Mercadona durant la donació

Mercadona dona més de 4.500 quilos d’aliments de primera necessitat a la Fundació Banc d’Aliments de Badajoz

05 de agost de 2021
  • La companyia referma la seva col·laboració amb el Banc d’Aliments de Badajoz amb el lliurament de productes de primera necessitat, com ara arròs, llegums o cacau soluble.
  • Des del començament del 2021, la companyia ha donat més de 87 tones de productes i aliments a les diferents entitats i organitzacions socials de la regió.
  • Mercadona dona suport a cinc menjadors socials de la Comunitat, als bancs d’aliments de Badajoz i de Càceres i a altres entitats socials de la regió, i hi col·labora.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país, ocasionada per la COVID-19, i dona més de 4.500 quilos d’aliments de primera necessitat a la Fundació Banc d’Aliments de Badajoz per ajudar els que més ho necessiten.

Maribel Martín-Romo, directora de Relacions Externes de Mercadona a Extremadura, destaca: "La companyia, en el compromís ferm de fer costat als col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d’aliments i els menjadors socials de la regió. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requereix agilitat en les decisions i els plantejaments, amb un únic objectiu: donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en una situació de complexitat extraordinària com la que estem vivint."

D'altra banda, Carmela de Lope, gerent de la Fundació Banc d'Aliments de Badajoz, agraeix la implicació i la generositat de Mercadona en nom dels 15.000 beneficiaris que atenen mensualment. "Per a la Fundació suposa un gran alleujament comptar amb la generositat de Mercadona en tot moment. Aquesta darrera donació ens permet ajudar a pal·liar les necessitats més bàsiques en el pròxim lliurament mensual".

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit.

Juntament amb la donació d’aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a això, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic.

En aquest sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d’aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Responsables del Banc d'Aliments de Badajoz i de Mercadona durant la donacióResponsables del Banc d'Aliments de Badajoz i de Mercadona durant la donació.