Logotip façana Mercadona

Mercadona dona més de 317 tones d’aliments a entitats socials a Aragó el 2020

12 de febrer de 2021
  • La companyia va donar l'equivalent a 5.200 carretons de la compra, un 52 % més que l'any passat.
  • Mercadona dona suport a nou menjadors socials, als tres bancs d'aliments i a més de deu entitats aragoneses, i hi col·labora.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, ha donat més de 317 tones de productes a menjadors socials, bancs d'aliments i altres entitats benèfiques d'Aragó el 2020. Aquesta quantitat significa un augment del 52 % de les aportacions d'aliments i altres productes a entitats socials respecte de l'any anterior, a conseqüència de la crisi sanitària i econòmica actual.

Aquestes donacions equivalen a més de 5.200 carretons de la compra i es fan a través de la col·laboració amb els bancs d'aliments de Saragossa, Osca i Terol, amb nou menjadors socials i amb altres entitats socials i organitzacions benèfiques aragoneses.

A més, el 2020 Mercadona ha mostrat el seu suport amb donacions addicionals al llarg de l'any com els lliuraments fets a Càritas i la Creu Roja de Calataiud, Càritas Barbastre, la Creu Roja Fraga, la Creu Roja Alagón, la Creu Roja Montañana, el Patronat de Nuestra Señora de los Dolores, la Fundació La Caridad, Plena Inclusión i l'Associació Civitas de Saragossa, entre d'altres.

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit.

Juntament amb la donació d’aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a això, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic.

En aquest sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d’aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Logo EActiVat