Edifici façana supermercat Mercadona

Mercadona dona més de 260 tones d’aliments a menjadors socials de Màlaga el 2020

23 de desembre de 2020
  • La companyia referma la seva col·laboració amb els menjadors socials d’EMAUS a Estepona, Vélez-Málaga i Torremolinos, la Casa de Asís a Antequera, i també amb els menjadors Santo Domingo, Yo soy Tú i Cottolengo de Màlaga capital.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país, ocasionada per la COVID-19. En aquest sentit, referma la seva col·laboració amb els menjadors socials d’EMAUS als municipis d’Estepona, Vélez-Málaga i Torremolinos, la Casa de Asís a Antequera, i també amb els menjadors socials Santo Domingo, Yo soy Tú i Cottolengo a Màlaga capital, amb la donació de més de 260 tones de productes de primera necessitat durant l’any 2020.

Paco Rodríguez, director de Relacions Externes de Mercadona a Màlaga, destaca: “La companyia, en el compromís ferm de fer costat als col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els menjadors socials de la província de Màlaga, als quals enguany hem donat més de 260 tones de productes de primera necessitat. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requereix agilitat en les decisions i els plantejaments, amb un únic objectiu: donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en aquesta situació de complexitat extraordinària.”

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Dins el compromís de compartir amb la societat part de tot el que en rep, Mercadona desenvolupa el seu Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d'actuació que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquest pla, Mercadona col·labora amb més de 280 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, als quals dona aliments diàriament, i participa en les campanyes de recollida d'aliments que aquestes entitats organitzen.

De fet, del començament d'any ençà la companyia ha donat a totes aquestes entitats i organitzacions un total de 15.874 tones d'aliments -14.869 a Espanya i 1.005 a Portugal. Aquestes quantitats s’han anat incrementant des que la companyia va prendre la decisió de reforçar les donacions als menjadors socials i bancs d'aliments amb què col·labora habitualment.

Mercadona també col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic. En aquest sentit, destaca que Mercadona, juntament amb els seus proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, la companyia treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Logo EActiVat