Entrega de pañales de Mercadona a la Fundación Madrina en Madrid

Mercadona dona més de 15.000 bolquers a la Fundació Madrina

13 de abril de 2021
  • La companyia referma la seva col·laboració amb la Fundació Madrina amb el lliurament d’un producte de primera necessitat com són els bolquers.
  • Mercadona va donar a la regió l'equivalent a 14.500 carretons de la compra, un 115 % més que l'any anterior.
  • Mercadona dona suport a 21 menjadors socials de la Comunitat, a més del Banc d'Aliments i altres entitats socials de la regió, com Càritas o la Creu Roja, i hi col·labora.
  • L'any 2020 la companyia va donar un total de 870 tones d'aliments de primera necessitat tan sols a la Comunitat de Madrid.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país, ocasionada per la COVID-19. En aquest sentit, la companyia, que durant el 2020 ja ha donat més de 870 tones de productes de primera necessitat a diferents entitats socials de la regió, ha lliurat més de 15.000 bolquers a la Fundació Madrina per a donar resposta a les demandes de les persones més necessitades, en aquesta situació de complexitat extraordinària que estem vivint. 

José Antonio Rueda, director de Relacions Externes de Mercadona a Madrid, destaca: "La companyia, en el compromís ferm de fer costat als col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d’aliments i els menjadors socials de la Comunitat de Madrid, on va donar 870 tones d’aliment el 2020. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requereix per part nostra agilitat en les decisions i els plantejaments, amb un únic objectiu: fer el que calgui per donar resposta a les demandes  de les persones més necessitades en aquesta situació de complexitat extraordinària que estem vivint."

D'altra banda, Conrado Giménez, president de la Fundació Madrina, comenta: "A la Fundació Madrina hem passat d'atendre 400 famílies al mes a atendre més de 2.000 persones al dia a les cues del Banc del Nadó, hem repartit més de 2.500 menús calents, hem prestat atenció a més de 500 dones embarassades en risc d'exclusió social i un llarg etcètera durant aquesta època tan dura. Això no hauria estat mai possible sense ajudes com les de Mercadona avui i sense les donacions privades tant d'empreses com de particulars. Des de la Fundació Madrina, volem expressar a Mercadona el nostre agraïment més sincer i convidar la resta d'empreses i particulars a  #ajudarnosaajudar. Això no ha acabat, només ha començat d'una manera dura i punyent, que ha deixat milers de persones sense feina, sumides en ERTO que no tenen fi o fora de qualsevol ajut social. Gràcies a Mercadona per #ajudarnosaajudar."

El 2020 Mercadona va donar un 115 % més de producte que l’any anterior, l’equivalent a 14.500 carretons de la compra, a través de la col·laboració amb més de 17 menjadors socials, a més de bancs d'aliments, la Creu Roja o Càritas de tota la regió on la companyia és present.

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Un dels compromisos que Mercadona manté amb la societat és tornar part de tot el que en rep. Amb aquest objectiu, es desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic a través de diferents línies d'actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit.

Juntament amb la donació d’aliments, Mercadona col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social és la sostenibilitat. Per a això, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic.

En aquest sentit, Mercadona, juntament amb els seus Proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d’aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Lliurament de bolquers de Mercadona a la Fundació Madrina a MadridLliurament de bolquers de Mercadona a la Fundació Madrina a Madrid.

Logo EActiVat