Responsables de Mercadona i de la Creu Roja a l’entrada del supermercat

Mercadona dona més d’11.000 unitats de productes infantils a la Creu Roja a Valladolid

15 de gener de 2021
  • La companyia referma la seva col·laboració amb l'entitat social amb el lliurament de productes de primera necessitat com xumets i portaxumets.

Mercadona, companyia de supermercats físics i de venda online, reforça el seu Model Responsable durant la situació excepcional que viu el país, ocasionada per la COVID-19, i dona més d’11.000 unitats de productes infantils. En concret, ha donat xumets, fermalls per a xumets i portaxumets infantils.

Laura del Palacio, directora de Relacions Externes de Mercadona a Valladolid, destaca: “La companyia, en el compromís ferm de fer costat als col·lectius més desfavorits, intensifica el seu Model Responsable col·laborant amb els bancs d'aliments i els menjadors socials de la província de Valladolid. La situació d'excepcionalitat que estem vivint és molt canviant i requereix agilitat en les decisions i els plantejaments, amb un únic objectiu: donar resposta a les necessitats de les persones més vulnerables en una situació de complexitat extraordinària com la que estem vivint.”

D’altra banda, Rosa Urbón, presidenta de la Creu Roja a Valladolid, afegeix: “Des de l'organització humanitària, agraïm la tasca i el compromís de Mercadona amb les persones més vulnerables. Aquesta nova donació complementa l'atenció que des de la Creu Roja seguim prestant i reforçant a les persones que es troben en risc de pobresa o exclusió social, especialment a les famílies amb nadons. Una situació excepcional com la que estem vivint requereix una resposta sense precedents, en què a més de mantenir la nostra intervenció habitual, cal respondre al gran increment de demandes d'ajut. En aquest sentit, el suport i la col·laboració de les empreses són fonamentals."

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Dins el compromís de compartir amb la societat part de tot el que en rep, Mercadona desenvolupa el seu Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d'actuació que reforcen l’aposta pel creixement compartit. En el marc d'aquest pla, Mercadona col·labora amb més de 240 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials d’Espanya i Portugal, als quals dona aliments diàriament, i participa en les campanyes de recollida d'aliments que aquestes entitats organitzen.

Mercadona també col·labora intensament amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de Mercadona és la sostenibilitat. Per a això, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’Economia Circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció del plàstic.

En aquest sentit, destaca que Mercadona, juntament amb els seus proveïdors Totaler, treballa en l'Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d'aquest material siguin reciclables i reciclar tot el residu plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l'any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció.

Responsables de Mercadona i de la Creu Roja a Valladolid.Responsables de Mercadona i de la Creu Roja a Valladolid.

Logo EActiVat